در ادامه آزادسازی حریم دریا برخی سازه های غیرمجاز که در این حریم قرار دارند در حال تخریب است.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری- ساحل خزرآباد ساری یکی از سواحلی است که بیشترین حجم تصرف نهاد‌های دولتی را داشت و سالیان طولانی توسط مؤسسات و دستگاه های اجرایی و دولتی به صورت انحصاری اداره می‌شد که این موضوع امکان استفاده از این ساحل را برای عموم فراهم نمی‌کرد.

اگرچه فرمان آزادسازی حریم ۶۰ متری دریای خزر در برنامه چهارم توسعه صادر شده بود ولی در همه این سال‌ها یا زور مجریان قانون برای اجرای این فرمان نرسید یا دستگاه‌های دولتی به بهانه‌های مختلف آن را اجرا نکردند تا نهایی شدن کار به زمان اجرای برنامه ششم توسعه و دستور صریح رئیس جمهور و تعیین مهلت ۲۰ روزه برای آزادسازی سواحل در تصرف نهادهای دولتی برسد.

بعد از صدور دستور رئیس جمهور در طی ۲۰ روز همه ۱۹ کیلومتر از سواحل مازندران که در اختیار دستگاه‌های دولتی بود آزاد شد و حالا بعد از آزادسازی نوبت تخریب سازه‌های غیرمجاز در این حریم و مناسب سازی برای استفاده عمومی شده است.

مرکز اقامتی دانشگاه علوم پزشکی خزرآباد ساری است یکی از این مجتمع‌های تفریحی است که در نزدیکی پلاژ نیروی انتظامی، مجتمع آموزشی فرهنگی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و مجتمع اقامتی وزارت بهداشت قرار گرفته است و بعد از عقب نشینی از حریم ۶۰ متری دریا حالا تاسیسات موجود در این حریم از جمله اسکله‌های اختصاصی را دارد جمع آوری می‌کند.


بر اساس گزارش‌هایی که به باشگاه خبرنگاران جوان رسیده است اگرچه به گفته مسئولان حریم ۶۰ متر ی ساحل که در اختیاز دستگاه های دولتی بوده آزاد شده است اما برخی نهاد‌ها هنوز سازه های ساحلی و اسکله‌های اختصاصی خود را از ساحل جمع آوری نکرده اند.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.