رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: امیدواریم والدین سریع‌تر نسبت به واکسیناسیون کرونا ویروس فرزندان‌شان اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - سید محمد علوی گفت: تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۹۷۰ هزار دوز واکسن در خوزستان تزریق شده بدین ترتیب پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال حدود ۸۴.۹ درصد و نوبت دوم ۷۲.۵ درصد و پوشش نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال ۲۹.۴ درصد است.

 ۱۵ درصد افراد برای تزریق نوبت دوم و ۵۴ درصد در نوبت سوم تاخیر دارند و مدت‌ها است این ارقام اعلام می‌شوند که این مساله نشان می‌دهد استقبال مردم از ادامه واکسیناسیون در حد انتظار نیست. درخواست ما از همه مردم این است که برای در امان ماندن از بیماری، واکسیناسیون را در دستور کار خود قرار دهند.

علوی می گوید: تعطیلی مدارس مورد توجه ستاد ملی مقابله با کرونا نیست، اما این اختیار را به استان‌ها داده که در صورت وضعیت قرمز و بالا بودن شرایط انتقال بیماری در یک شهرستان، در خصوص فعالیت غیر حضوری مدارس تصمیم‌گیری کند.

به گفته او ۴۲۲ هزار و ۲۵۰ دانش‌آموز واجد شرایط واکسیناسیون داریم که ۹۵.۳ درصد این افراد یک نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند، اما پوشش نوبت دوم واکسیناسیون این گروه حدود ۷۵.۹ درصد است. امیدواریم والدین سریعا نسبت به واکسیناسیون فرزندان‌شان اقدام کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.