برخی از معلمان شهر حاجی آباد زیرکوه از فعالیت مدارس و خوابگاه‌های دانش آموزی با وجود مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا درباره تعطیلی مدارس گله دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - یکی از معلمان در شهر حاجی آباد زیرکوه می‌گوید: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از یک طرف می‌گوید مدارس غیرحضوری است؛ در حالی که به مدیران گفته اند کلاس‌ها باید به صورت حضوری برگزار شود و با تهدید، دانش آموزان متوسطه اول و متوسطه دوم را به خوابگاه می‌کشانند.

او گفت: در چند مدرسه دانش آموزان را مکلف به حضور در خوابگاه مشترک و بدون امکانات بهداشتی کرده اند.

این معلم می‌گوید: در اصل مطابق دستور العمل ۰۷ (دستورالعمل بهداشتی از سوی وزارت بهداشت برای مدارس) که برای سال تحصیلی جدید فرستاده شده بود، مدارسی که امتیاز مکتسبه آنان در بازدید‌های بهداشتی زیر عدد ۸۵ باشد، اجازه برگزاری حضوری کلاس‌ها را ندارند، اما این دستورالعمل در کل شهرستان زیرکوه رعایت نمی‌شود.

مادر یکی از دانش آموزان نیز می‌گوید: با وجود اینکه که شهرستان زیرکوه قرمز شده است و روز به روز نیز آمار کرونا زیادتر می‌شود، کلاس‌ها حضوری است و در هر کلاس بالای ۲۰ دانش آموز حضور دارد.


بیشتر بخوانید


او گفت: چرا حداقل گروه بندی نمی‌کنند تا با خیال آسوده فرزندانمان را به مدارس بفرستیم.

این مادر می‌گوید: هم اکنون تمام مدارس متوسطه اول و دوم در شهرستان باز است.

پیگیر، چون و چرای این گلایه‌ها از سرپرست فرمانداری شهرستان زیرکوه شدیم.

نباید دانش آموزان را مجبور به حضور در مدارس کرد

غیرتی اسفدن سرپرست فرمانداری شهرستان زیرکوه گفت: گزارش‌هایی که از شهرستان به ما می‌رسد مبنی بر باز بودن مدارس برای رفع اشکال دانش آموزان است و به جز مدارس پایه دوازدهم و دروس عملی، حضور برای دیگر پایه‌ها اجباری نیست.

به گفته او در مقاطعی که آموزش حضوری است نیز باید دستورالعمل‌های بهداشتی به طور کامل و دقیق رعایت شود و مقاطعی که بر اساس ستاد استانی کرونا اجازه بازگشایی ندارند، نباید هیچ اجباری برای حضور دانش آموز در مدرسه داشته باشند.

غیرتی اسفدن گفت: جان و سلامتی دانش آموزان و مردم برای ما در اولویت است و این مورد را شخصأ پیگیری کرده و در صورت تخلف، اخطار‌های لازم به مدیران خاطی داده و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

سرپرست فرمانداری شهرداری زیرکوه گفت: البته برخی مناطق در شهرستان دسترسی به اینترنت ندارند و ممکن است مدارس در آنجا حضوری برگزار شود که در این مورد نیز نباید هیچ اجباری باشد و باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز به حداکثر میزان خود برسد.

او گفت: گلایه همشهریان را پیگیری کرده و تا اوایل هفته آینده نتایج پیگیری را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
کجا نمی گیرند برادر من.
سر کلاس برو یک ساعت با میام و دانش آموزان شلوغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
تنها جائیکه تعطیله آموزش و پرورشه , اما مراسمات عروسی و عزا با شور و نشاط همچنان در تالارها برگزار میشه , بازاریان از حضور مشتریان مشعوف و الحمد... کاسبی براهه تنها قشری هم که در معرض خطر ابتلا به کروناست دانش آموزان با بهتر بگم نسل آیندست و گرنه بقیه مردم که کرونا نمیگیرن