باشگاه خبرنگاران جوان قم - علی نیک در گفتوگویی با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: متاسفانه در حال حاضر ۶۰ درصد ناوگان تاکسیرانی در قم فرسوده است، در صورتی که ناوگان تاکسیرانی در شهر قم در انتقال مسافر و سفرهای درونشهری سهمی ۱۴ درصدی دارد.
او دغدغه شهرداری مبنی بر نوسازی ناوگان تاکسیرانی را موردتوجه قرار داد و گفت: شهرداری قم بعد از متوقف شدن نوسازی ناوگان تاکسیرانی بعد از قطع تسهیلات دولتی و افزایش قیمت خودرو به دنبال راهکارهایی برای نوسازی بوده و تلاش کرده از طریق منابع داخلی و اعطای تسهیلات کمبهره بتواند در این حوزه گامهای موثری بردارد.
او از برنامهریزیهای این سازمان برای نوسازی تاکسیهای فرسوده مدل ۱۳۸۰ و قبل از آن خبر داد و گفت: با پیگیریهای انجامشده توانستهایم از طریق منابع داخلی و توافق با بانک طرح نوسازی تاکسیهای فرسوده مدل ۱۳۸۰ و قبل از آن را بهصورت پایلوت آغاز کنیم.
او از اعطای وام یک میلیارد ریالی به متقاضیان خبر داد و گفت: با توجه به توافقی که با بانک انجامشده تسهیلاتی به مبلغ یک میلیارد ریال به متقاضیان اختصاص دادهشده و روند اداری افرادی که ثبتنام کردهاند در حال انجام بوده و تعدادی از پروندهها به بانک ارجاع دادهشده است.
نیک همچنین نحوه پرداخت مابهالتفاوت قیمت خودروها را تشریح کرد و گفت: قیمت خودرو تاکسی پژو حدود یک میلیارد و ۴۲۰ و تاکسی سمند نیز در حدود یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال است، که صاحبان خودرو باید مابهالتفاوت آن را شخصا پرداخت و همچنین میتوانند خودروی خود را نیز بهعنوان خودرو اسقاطی فروخته و مبلغ آن را نیز دریافت کنند.
او در پایان با تاکید دوباره بر نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: این طرح بهصورت پایلوت آغازشده و در صورت موفقیت ادامه پیدا خواهد کرد تا بتوانیم در کمترین زمان شاهد نوسازی و کاهش عمر ناوگان تاکسیرانی بوده و خدمات مطلوبی را به شهروندان ارائه دهیم.
انتهای پیام/ش