معاون توسعه منابع انسانی استانداری ایلام گفت: ایلام استانی سرشار از ظرفیت و منابع است که باید این پتانسیل‌ها در راستای توسعه و افزایش اشتغال زایی استان تقویت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - به گفته آقای ناصر نجفی در آیین تودیع و معارفه مدیران کل جدید و قدیم بهزیستی استان ایلام، مرز مشترک با عراق، منابع عظیم نفت و گاز، پتروشیمی، کشاورزی و مناطق گردشگری از جمله ظرفیت‌های استان هستند که مدیریت صحیح آن‌ها می‌تواند ایلام را به استانی شکوفا و پررونق تبدیل کند.

برای استان کم جمعیت ایلام میزان بالای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد پذیرفتنی نیست و باید مسئولان این نهاد‌های اجتماعی علل افزایش جمعیت مددجویان و پشت نوبتی‌ها را بررسی، ریشه یابی و به استانداری گزارش دهند.

در استان ایلام با وجود این منابع و ظرفیت‌ها نباید تعداد مددجویان نهاد‌های حمایتی زیاد باشد بلکه باید با ایجاد شرایط زمینه اشتغال مددجویان دارای توانایی کار را فراهم کرد.

سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز گفت: کار کردن در بهزیستی سختی و شیرینی توامان دارد چرا که بیشتر جامعه هدف این سازمان را افراد آسیب دیده اعم از معلولان، نبازمندان، زنان بی سرپرست یا بد سرپرست و غیره تشکیل داده اند که خدمت به آن‌ها با چالش‌های عدیده‌ای همراه است.

به گفته آقای نورالدین الیاسی، پرداختن به مسائل اجتماعی و پیشگیری از بروز آن‌ها نیازمند فرهنگ سازی است که بهزیستی به تنهایی قادر به انجام آن نیست و نیاز به مشارکت عامه مردم و دستگاه‌های مختلف دارد.

 مسئولان بهزیستی وظیفه سنگین و خطیری بر عهده دارند و زیرساخت‌های استان در زمینه خدمات رسانی به جامعه هدف اندک است و نمایندگان مجلس باید یاری گر و همراه بهریستی باشند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.