وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اثرگذاری دانش آموزان در تربیت نسل آینده ساز و همسالان خود بر ضرورت توجه به نقش آفرینی دانش آموزان در عرصه‌های اجتماعی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -آقای نوری امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نتیجه اعتماد به نسل جوان در دوران جنگ تحمیلی را رشد «مدافعان حرم» در عصر حاضر دانست و گفت: بدون شک ایثار و فداکاری جوانان در آن دوران، فراموش ناشدنی است و ما مسئولان باید از آن درس بیاموزیم.

 شهدا و مدافعان حرم، به واسطه سنت حسنه‌ای که در نظام تعلیم و تربیت در کشور پیاده کرده اند، الگو هستند.

 ما با تمام ظرفیت تلاش خواهیم کرد حضور موثر روحانیون در نظام تعلیم و تربیت فراهم شود چرا که آموزش و پرورش از حوزه و روحانیت جدا نبوده است.

 طبق هماهنگی‌های انجام شده، ۱۵۰۰دانشجو معلم برای جبران نقصان آموزش مجازی در راستای عدالت آموزشی و نصیب برابر در نظر گرفته شده است.

وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با منتخبان تشکل‌های دانش‌آموزی در تبریز، تولید محتوا توسط تشکل‌های دانش‌آموزی را به عنوان حلقه‌های میانی مورد انتظار نام برد.

 تشکل‌های دانش‌آموزی باید محور تشکیل حلقه‌های میانی در دستگاه تعلیم و تربیت باشند و حلقه‌های میانی حکم واسط را دارند که بین دو قسمت ارتباط و صلح ایجاد می‌کنند.

با توجه به بهره‌برداری از ۱۳ هزار و ۴۵۰ کلاس درس همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر ، ۵۰ درصد از مجموعه این کلاس‌های درسی با مشارکت خیران و حلقه‌های میانی احداث شده است.

با توجه به عضویت ۵ میلیون دانش‌آموز در پایگاه‌های بسیج ،از ظرفیت عظیم دانش‌آموزان و تشکل‌های دانش آموزی در تولید محتوا‌های مناسب آموزشی باید استفاده شود.

 توسعه عدالت آموزشی براساس تاکیدات مقام معظم رهبری ضروری است.

فعالیت حلقه‌های میانی در رسیدن به اهداف نظام، حائز اهمیت هستند که باید امکانات لازم فراهم شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.