مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: ایلام دارای ۴۷ انجمن مردم نهاد زیست محیطی با ۲۰ هزار نفر عضو است که باید ورزشکاران از جمله رشته محبوب فوتبال و فوتبال دوستان به این عرصه ورود جدی داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - به گفته آقای غلامرضا ابدالی در آیین تجلیل از مربیان فوتبال حامی محیط زیست استان ایلام، محیط زیست به کمک و حمایت ورزشکاران به علت جایگاه خاصی که در اجتماع دارند، نیاز دارد.

مربیان و ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی به ویژه ورزش‌های فراگیر و پرطرفداری چون فوتبال می‌توانند در اشاعه فرهنگ عمومی احیای محیط زیست موثر و پررنگ‌تر عمل کنند.

 محیط زیست در برابر تجاوزات عامل انسانی مظلوم واقع شده و در این میان فوتبالیست‌ها و مربیان آن‌ها باید به یاری مظلومیت محیط زیست آمده و هریک از آن‌ها مروجان احیا و حراست از این نعمات الهی باشند.

تخریب محیط زیست باعث کاهش محسوس نزولات جوی و آسیب‌های ناشی از تغییرات اقلیمی شده.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام از عموم ورزشکاران و مربیان رشته‌های مختلف ورزشی خواست در برنامه‌های ورزشی خود آموزش‌های زیست محیطی را در سطح جامعه نهادینه کنند.

آموزش ارزش‌ها در کنار ورزش باید مد نظر مربیان فوتبال استان باشد

به گفته آقای مظفر علیشائی مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام در این آیین، همه افراد نسبت به محیط زیست و حفظ سلامت این انفال مسئول هستند و مربیان رشته‌های مختلف ورزشی باید در کنار آموزش‌های تخصصی خود ترویج حراست و حفاظت از طبیعت را مد نظر داشته باشند.

شاگردان از مربیان خود بیشتر از سایرین تاثیرپذیری آموزشی دارند و مربیان باید به عنوان الگوی بچه ها، هم خود حامی محیط زیست باشند هم این فرهنگ مهم و حیاتی را به شاگردان ورزشکار خود اشاعه دهند.

مربیان باید همسو با آموزش‌های ورزشی، مکارم اخلاقی، چون تقویت تاب آوری ورزشی، وفاق و همدلی، همراهی با مسائل مهم اجتماعی از جمله احیای محیط زیست را به شاگردان خود آموزش دهند.

حراست از ارزش‌های حیاتی از جمله محیط زیست باید از همان طفولیت به بچه‌ها آموزش داده شود، اما شیوه آموزش‌ها در آموزش و پرورش تئوریک و نظری است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.