بی توجهی به اصول ایمنی، انفجار مهیب گاز مایع در منزل مسکونی، آتش سوزی و مصدومیت مرد میانسال را در پی داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش‌نشانی شیرازگفت: شهروندان با شنیدن صدای انفجار در یک منزل مسکونی واقع درخیابان سهل آباد، بلافاصله با سامانه ۱۲۵ تماس گرفتند که ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز بی‌درنگ آتش نشانان ایستگاه ۱۰ و ۷ را به محل حادثه اعزام کرد.

او گفت: نشت و انتشار شدید گاز از سیلندر ۱۱ کیلویی به هنگام شارژ پیک نیک در فضای داخلی منزل ویلایی، انفجار لحظه‌ای و سپس آتش سوزی را به دنبال داشت، به طوری که این مکان لحظاتی بعد  شعله ور شد.

قانع گفت: باتوجه به دسترسی نداشتن خودرو‌های عملیاتی به محل حادثه، آتش نشانان با کشیدن چند رشته لوله آبدهی به صورت پیاده خود را به محل مذکور رسانده و بلافاصله با حفظ ایمنی کامل، عملیات خاموش کردن آتش را شروع کردند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: تیم اطفایی به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول با استفاده از چندین لوله آبدهی شعله‌های آتش را مهار کرده و از سرایت آن به منازل مجاور جلوگیری به عمل آوردند و گروه دوم نیز مشغول جست و جوی محبوسان احتمالی شدند که مشخص شد، مالک منزل (مرد ۶۰ ساله) بر اثر این حادثه دچار سوختگی و مصدومیت شدید شده که در همان لحظات اولیه از محل خارج و به عوامل اورژانس تحویل داده شده است.

او گفت: در پی وقوع این حادثه، سازه ساختمان  نا ایمن شده که به منظور رفع نا ایمنی و جلوگیری از حوادث ثانویه در اختیار عوامل شهرداری منطقه قرار گرفت.

قانع گفت: آتش نشانان پس از بر طرف کردن نشت گاز مایع و انتقال سیلندر گاز به بیرون ساختمان، ایمن سازی محل حادثه را انجام دادند.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: آتش نشانی ، نشت گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار