مستند «رنج و رنگ» از کاشان به عنوان تصویر سال نوزدهمین جشنواره ملی فیلم تصویر سال ۱۴۰۰ انتخاب و اکران شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - مستند «رنج و رنگ» گفت: مستند رنج و رنگ در ۱۳ دقیقه پیشینه تاریخ و فرآیند تار و پود تا تولید فرش دستباف هنر ناملموس جهانی، دیار نخستین‌های جهان را معرفی می‌کند.

جشن تصویر سال به اعتقاد مطبوعات و رسانه‌ها بزرگ‌ترین گردهمایی تصویری در ایران است که در گذشته از دی سال ۷۱ تا ۸۱ در قالب ماهنامه تصویر توسط سیف‌الله صمدیان به‌عنوان صاحب امتیاز و سردبیر و با همکاری زنده‌یاد مرتضی ممیز و محمود کلاری به‌عنوان نشریه تخصصی هنر‌های تصویری در ایران راه‌اندازی شد.

محمد سجاد آقاجانی گفت: مستند «رنج و رنگ» در سال ۱۴۰۰ (۲۰۲۱) توانست به جشنواره‌های میکیدو نیویورک، وراکروز مکزیک، گیمپو کره جنوبی، نیوآرک نیویورک و سانتاندر کلمبیا راه یابد و در جشنواره گیمپو کره جنوبی بهترین مستند و در جشنواره وراکروز یکی از سه اثر برتر شناخته شود.

نوزدهمین دوره جشنواره فیلم تصویر از ششم تا بیست و ششم اسفند مثل دوره‌های گذشته در فضا‌های نمایشگاهی خانه هنرمندان پذیرای هنرمندان عکاس، فیلم‌ساز، طراح گرافیک و کاریکاتوریست است.

جشنواره فیلم تصویر، همزمان با نمایشگاه تصویر سال، در سالن‌های بتهوون و ناصری خانه هنرمندان ایران نیز برگزار می‌شود.

مستند «رنج و رنگ» به تهیه‌کنندگی گروه هنر مستقل، دستیار کارگردانی و برنامه ریز محمد معین پور موسوی، مشاوره هنری و مدیر فیلمبرداری علی بنایی، صدابرداری سارا عابدی و محمد حسین عسگری، سرمایه‌گذاری ابوالفضل عباسی درئی، پوستر بین‌المللی به طراحی حمید کرمی گزیانی و طراحی داخلی پوستر حسین آقامیری تولید شده است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار