رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از اواخر روز پنجشنبه با نفوذ سامانه بارشی باران و برف این استان را فرا می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -آقای امیدفر با بیان اینکه سامانه جدید بارشی تا روز یکشنبه هفته آینده به فعالیت خود در استان  آذربایجان شرقی ادامه می‌دهد گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، فعالیت این سامانه موجب ابرناکی، وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و بروز مه در استان می‌شود.

با توجه به شدت بارش‌ها در مناطق گرمسیر استان، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و در مناطق سردسیر، اختلال تردد، لغزندگی و مه گرفتگی جاده‌ای و کاهش دید افقی به ویژه در راه‌های مرتفع و کوهستانی دور از انتظار نیست.

 از رانندگان درخواست می شود برای تردد در جاده‌های استان به ویژه مناطق کوهستانی سرعت مطمئن را رعایت کرده و زنجیرچرخ و وسایل گرمایشی با خود به همراه داشته باشند.

بررسی نقشه‌های همدیدی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای نشان دهنده جوی پایدار تا اواخر امروز (پنجشنبه) در استان بوده و در برخی نواحی با مه یا غبار محلی همراه است.

با توجه به پایداری هوا تا اواخر روز پنجشنبه و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی استان به ویژه تبریز ادامه خواهد داشت، ولی با ورود سامانه جدید بارشی از میزان این آلاینده‌ها کاسته می‌شود.

 از روز یکشنبه هفته آینده به تدریج جوی پایدار در استان حاکم می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.