فیروزآبادی گفت:برای تحقق ۵۰۰ هزار فرصت شغلی ضمانتها، مجوزها، سقف تسهیلات باید محقق شود.

مرتضی فیروزآبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در جریان در سفر به استان مرکزی و شهرستان اراک  در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان اراک -در زمینه اشتغالزایی این نهاد توضیحاتی به شرح زیر عنوان کرد.

در شورای عالی اشتغال ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای سال آینده کمیته امداد امام خمینی (ره) پیش بینی شده است و تأمین عدد فرصت شغلی حداقل ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع قرض‌الحسنه احتیاج دارد که امیدواریم مجلس محترم شورای اسلامی در قالب تبصره ۱۶ برای مجموعه امداد پیش‌بینی کند.

در ماه‌های گذشته برنامه‌ای تدوین و اولویت‌هایی اتخاذ شده که مبتنی بر آن‌ها بتوانیم به این عدد برسیم؛ لوازمی هم داخل مجموعه کمیته امداد وجود دارد و البته در این راستا انتظاراتی هم از وزارت کشور وجود دارد.

هدف اصلی سلسله سفر‌ها به استان‌های مختلف این است که این برنامه‌ها را برای همکاران تبیین کنیم؛ مجموعه انتظاراتی که داریم و جهتی که همکاران باید طی کنند تا یک فضای آماده و عمومی و ملی مهیا شود و بتوانیم این وعده و تکلیف را انجام دهیم.

علاوه برآن بهبود کیفیت مشاغل در رسته‌هایی که سقف فعلی تسهیلات برای آن‌ها کفایت نمی‌کند باید با همکاری لازم از سوی بانک مرکزی تأمین شود و همچنین در مشاغلی هم ضرورت دارد سقف وام افزایش پیدا کند.

سومین مسئله که به عنوان یک الزام مورد انتظار است بحث ضمانت‌های بانکی به شکلی که برای کمیته امداد مهیا شود و بتوانیم خودمان ضمانت را تسهیل کنیم و در نظام بانکی که روندی که شروع شده برای جامعه مددجویی هم این اتفاق رخ دهد.

چهارمین مسئله هم سهولت در فرآیند مجوزهاست که این فرآیند در کشور شروع شده و امیدواریم در مشاغل خانگی هم اتفاقات خوبی رخ دهد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در پایان گفت: این چهار مسئله یعنی ضمانتها، مجوزها، سقف تسهیلات به ازای هر نفر و مسئله تأمین کل منابعی باید برای این کار لازم هست تأمین شود تا در این راستا مجموعه امداد بتواند قریب ۵۰۰ هزار شغل را در سال آینده تأمین کند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.