مهم‌ترین حوادث ۴ اسفندماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۴ اسفندماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از ۳۰۰ کیلو تریاک از یک قاچاقچی در عملیات مشترک

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۳۲۲ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک و دستگیری یک قاچاقچی در عملیات مشترک پلیس فارس و کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: به منظور طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل خود در یکی از محله‌های شیراز اقدام به دپو مواد مخدر کرده است که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس پس از هماهنگی با مقام قضائی به منزل قاچاقچی واقع در شهرک سجادیه شهرستان شیراز اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در بازرسی از آن منزل ۳۲۲ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک کشف کنند، تصریح کرد: در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌‎ای دستگیر شد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، گفت: اقدامات سوداگران مرگ در این استان از چشمان پلیس دور نخواهد ماند و نیروی انتظامی با آنان بدون اغماض برخورد قانونی می‌کند.

مواد مخدر

توقیف کامیون حامل ۲۰ میلیارد کالای قاچاق در فارس

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از کشف انواع پیچ و مهره و لوازم یدکی خودرو خارجی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام گشت زنی در محور اصفهان-شیراز به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

او گفت: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این کامیون ۳۲ هزار و ۹۱۰ عدد پیچ و مهره و ۵ هزار و ۲۶ قطعه انواع لوازم یدکی خودرو که قاچاق و فاقد مدارک قانونی بود را کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف کالای قاچاق ۱۵ میلیاردی با هوشیاری پلیس آباده

فرمانده انتظامی آباده از توقیف ۲ دستگاه کامیون و اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: در تداوم طرح تشدید مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی آباده حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی شیراز - اصفهان در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه کامیون و اتوبوس مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو‌ها موفق شدند یک هزار و ۲۶۰ قوطی اسپری برف شادی، ۷۵۰ بسته شکلات، ۸۰ جفت کفش، ۳۵ دستگاه زودپز برقی، ۲۲۰ بسته هندزفری اتوماتیک، ۸۸ دستگاه ساعت هوشمند، ۳ دستگاه یخچال و ماشین لباسشویی خارجی که قاچاق و بدون مجوز گمرکی بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی آباده با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص هر ۲ راننده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف سیگار قاچاق میلیاردی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف سیگار و معصل خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: ماموران انتظامی پاسگاه دولت‌آباد داراب هنگام گشت‌زنی در محور بندرعباس - شیراز به یک سواری پژو پارس حامل بار مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۴۹ هزار و ۲۰۰ هزار نخ سیگار و ۴ هزار و ۸۰۰ پاکت معسل خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف قرص و ترقه قاچاق از یک مغازه در زرین‌دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف انواع قرص و ترقه‌های خارجی قاچاق در بازرسی از یک مغازه سوپر مارکت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی زرین‌دشت با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در مغازه خود اقدام به فروش قرص‌های غیرمجاز و قاچاق می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مغازه موفق شدند ۲۰۰ عدد قرص، ۶۶۰ عدد انواع ترقه و ۵ کیلوگرم ناس خارجی قاچاق و غیرمجاز را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: برابر دستور مقام قضائی مغازه مذکور به علت تخلف و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمب شد.

کشف ۱۷ تن چوب و ذغال قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف ۱۵ تن چوب و ۲ تن ذغال قاچاق در بازرسی از یک منزل خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: ماموران انتظامی ممسنی با انجام اقداماتی فنی از دپو مقدار زیادی چوب و ذغال قاچاق در یک منزل مسکونی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل ۱۵ تن چوب و ۲ تن ذغال قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه در این خصوص یک نفر پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، گفت: مقابله با قاچاقچیان و افرادی که برای منافع مادی خود منابع طبیعی کشور را به تاراج می‌برند به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و با این افراد برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در بوانات

 فرمانده انتظامی بوانات از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی طی هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف پاکسازی نقاط آلوده، جرم خیز و مقابله با فروشندگان مواد مخدر و افزایش احساس امنیت در بین شهروندان به مدت یک هفته به مرحله اجرا در آمد.

او گفت: در اجرای این طرح و با برنامه‌ریزی و انجام کار‌های فنی ماموران ضمن دستگیری دو خرده فروش و قاچاقچی موفق به کشف ۱۶۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر شدند.

فرمانده انتظامی بوانات گفت: در این بازده زمانی ۷ دستگاه وسایط نقلیه متخلف توقیف و ۱۰ نفر متهم نیز در راستای این طرح دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی گفت: برخورد با قانون شکنان با قوت ادامه خواهد داشت و شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

ناکامی قاچاقچیان در انتقال بیش از ۳۷ کیلو تریاک در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از توقیف یک دستگاه خودرو و کشف ۳۷ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک و دستگیری ۵ نفر در عملیات پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر کازرون پس از انجام اقدامات اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای انتقال یک محموله مواد مخدر مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از یک سواری پژو که جلو درب منزل پارک بود ۳۷ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه در این رابطه ۵ نفر که در منزل بودند دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: پلیس در راستای وظایف ذاتی خود و با تلاش شبانه روزی و حضور در تمام نقاط شهرستان، اجازه جولان به سوداگران مرگ را نخواهد داد.

مواد مخدر

سرقت موتورسیکلت در شیراز و کشف در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی، مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهمترین وظیفه و اولویت کاری نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: پلیس با برخورد قاطع با سارقان و مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق جرم‌خیز محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

وی در ادامه افزود: ماموران کلانتری مرکز هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت که در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه در استعلام از سامانه پلیس اگاهی مشخص شد موتورسیکلت مذکور سابقه سرقت از شیراز دارد، گفت: تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق ادامه دارد.

پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف به علت رعایت نکردن دستورالعمل‌ها و نداشتن مجوز‌های لازم در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در جهت اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و به منظور ساماندهی واحد‌های صنفی و برخورد با تخلفات صنوف، ماموران پلیس امنیت عمومی کازرون به صورت محسوس و نامحسوس از ۵۶ واحد صنفی بازدید کردند.

او گفت: در اجرای این طرح ۱۸ واحد متخلف به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات مربوطه پلمب و ۱۱ مورد نیز تذکر کتبی اخذ شد.
فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اعلام تداوم و تشدید اینگونه برنامه‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع از طریق تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.

کشف احشام قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۱۰ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق احشام، ماموران انتظامی لارستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را توقیف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو ۱۰ راس گوسفند قاچاق و بدون مجوز قانونی را کشف و راننده نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه ارزش احشام کشف شده برابر نظر کارشناسان ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: برخورد با قاچاقیان احشام به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
قاچاق اجناس وموادمخدربیشترجاده عسلویه به شیرازوشهرستانهاست خودروهای شوتی میلیاردی بدون توجه
آخرین اخبار