استاندار فارس گفت: براساس توافق‌های انجام شده، ۲۰ پروژه کلان این استان توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا در حوزه‌های مختلف راه، کشاورزی، پتروشیمی، آب و بهداشت و درمان، اجرا خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - محمدهادی ایمانیه با اشاره به دیدار و جلسه با رئیس قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، گفت: تفاهم‌هایی در حوزه بهداشت و درمان، پتروشیمی‌ها، راه، کشاورزی و آب انجام و مقرر شد که در مجموع قرارگاه ۲۰ طرح را با بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان اجرا کند که مدت زمان اکثر این پروژه‌ها ظرف ۳ سال آینده در نظر گرفته شده است.

او گفت: در حوزه بیمارستانی قرار شد قرارگاه ۳ پروژه بیمارستانی شامل بیمارستان خاتم‌الانبیا در ورودی شهر صدرا، بیمارستان ۱۴۰۰ تخت‌خوابی هوشمند در خاورمیانه که به نام پیامبر (ص) نامگذاری شده و بیمارستانی که در منطقه میانرود به نام حضرت فاطمه (س) نامگذاری شده را انجام دهد.

استاندار فارس گفت: آزادراه لامرد_ پارسیان، بزرگراه فیروزآباد_ جم و جاده ۴ بانده سعادتشهر _مرودشت_سروستان و خرامه از جمله پروژه‌های راه بود که برای اجرای آن‌ها با قرارگاه خاتم توافق شد.

ایمانیه به پروژه‌های بخش کشاورزی اشاره و گفت: در این بخش قرار شد قرارگاه خاتم‌الانبیا به میزان ۴ هزار هکتار شهرک‌های گلخانه‌ای را در شهرستان‌های استان اجرا کند.

آب یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این جلسه بود که استاندار فارس به آن اشاره و اضافه کرد: قرار شد شبکه‌های پایین دستی سد‌های احداث شده مثل چشمه عاشق، هایقر، کوار، نرگسی، تنگ سرخ و پارسیان را قرارگاه خاتم احداث کند.

او گفت: قطار شهری شیراز موضوع دیگری بود که در این جلسه درباره آن بحث و گفتگو شد و براین اساس قرارگاه موافقت کرد اتصال خط یک و خط دو را به حرم احمدبن‌موسی (ع) تحت عنوان خط ۴ انجام دهد و ادامه خط یک را تحت عنوان خط ۳ امتداد دهد.

استاندار فارس  گفت: امید است این توافق زمینه ساز اتفاقات خوب برای مردم استان باشد. همچنین پتروشیمی‌ها از دیگر موضوعات مطرح شده بود و امیدواریم که به زودی گره ۱۴ ساله ۴ پتروشیمی‌استان با این توافق باز شود.

هوش السادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری در اجرای طرح‌های عمرانی فارس در استانداری گفت: قرارگاه خاتم بیش از ١٠ طرح مهم و حیاتی را در سطح استان فارس در دست اجرا دارد که از پیشرفت‌های قابل قبول و بالایی برخوردار است.

او گفت: بسیاری از این طرح‌ها سال آینده به بهره برداری می‌رسد. همچنین آبگیری سد هایقر آغاز شده است و در سال آینده افتتاح رسمی خواهد شد و آبگیری سد نرگسی نیز اواخر سال آینده آغاز می‌شود.

در حوزه راه نیز چهارخطه کردن تنگ ابوالحیات در حال اجراست است که لایه اول آسفالت انجام شده و تنها روکش آن باقی مانده است و در تعطیلات نوروز با تمهیداتی زیر بار ترافیک می‌رود.

او به طرح‌های در دست اجرا در حوزه شهری شهرداری شیراز نیز اشاره کرد و گفت: طرح بزرگراه شهید سلیمانی در شیراز تا سال آینده تکمیل می‌شود و خط دو متروی شیراز نیز برای هفته دولت سال آینده از ایستگاه قهرمانان تا ایستگاه امام حسین به بهره برداری می‌رسد.

هوش السادات گفت: اعتبار این طرح‌ها بیش از ١٠ هزار میلیارد تومان است و طرح‌های در دست اجرای فارس حداکثر در سال ١٤٠٢ تکمیل و افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.