وزارت خارجه کوبا ضمن انتقاد از اقدامات آمریکا علیه روسیه، خواستار حل تنش میان روسیه و اوکراین از راه دیپلماسی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت خارجه کوبا در بیانیه‌ای از حمایت آمریکا از پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای گسترش بیشتر در مرز‌های روسیه و همچنین متشنج‌تر کردن بحران در اوکراین انتقاد کرد و خواستار حل مسائل از راه دیپلماسی شد تا صلح در سطح بین‌المللی حفظ شود.

طبق گزارش رویترز، این نهاد با بیان آن‌که آمریکا تنش در اوکراین را افزایش داده، آمده است: «چندین هفته است که دولت آمریکا روسیه را تهدید کرده و جامعه بین‌المللی را درباره خطرات تهاجم گسترده و قریب‌الوقوع به اوکراین تحریک می‌کند. این کشور با تأمین تسلیحات و فناوری نظامی، فرستادن نیرو‌های خود به چندین کشور در منطقه، تحریم‌های یکجانبه و ناعادلانه و تهدید به اقدامات تلافی‌جویانه دیگر، تنش را افزایش داده است.»

کوبا سال‌هاست به عنوان متحد دیرینه روسیه شناخته می‌شود و این بیانیه را در بحبوحه تنش میان روسیه و اوکراین و مداخله غرب صادر کرده است.

اندکی پیش اتحادیه اروپا نیز در واکنش به اقدام اخیر روسیه برای به رسمیت شناختن مناطق شرقی اوکراین، بسته تحریمی خود علیه چندین فرد و نهاد را نهایی کرد و مدعی شد در چارچوب تحریم‌های موجود، اتحادیه اروپا اقدامات محدودکننده‌ای علیه تمام ۳۵۱ عضو دومای دولتی روسیه وضع کرده است که در تاریخ ۱۵ فوریه برای به رسمیت شناختن لوهانسک و دونتسک به عنوان دو جمهوری رأی دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار