رئیس فراکسیون ورزش مجلس به بیان توضیحاتی درباره موضع مجلس نسبت به سربازی رفتن سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند بازیکنان تیم فوتبال استقلال پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان - محمد مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی  گفت: سربازی یک تکلیف است و هر کسی در هر جایگاهی که باشد باید دوران سربازی را طی کند و در این مورد بحث بازیکن استقلال و پرسپولیس بودن اصلا مهم نیست.

دو بازیکن تیم استقلال «سیاوش یزدانی و مرادمند» فردا به سربازی اعزام می شوند که این مسئله حواشی زیادی را در بین هواداران فوتبال در پی داشته است.

به گفته این نماینده مجلس، موضع مجلس در برابر سربازی رفتن سیاوش یزدانی و مرادمند این است که اینها هم مثل فرزندان خودمان هستند و هیچ تفاوتی برای آنها قائل نیستیم. 

سازمان نظام وظیفه عمومی هم اعلام کرده که آقایان سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند، با توجه به اینکه مجوز فعالیت ورزشی آن‌ها برابر مقررات در باشگاه ورزشی استقلال به پایان رسیده است، نامبردگان باید در زمان اعزام تعیین شده قبلی تاریخ یکم اسفند ماه ۱۴۰۰، به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

البته این ورزشکاران می‌توانند فعالیت ورزشی خود را در یگان‌های نیرو‌های مسلح ادامه داده و در صورت درخواست وزارت ورزش و جوانان و دعوت آن‌ها به تیم ملی، شرکت آن‌ها در اردو‌ها و بازی‌های تیم ملی بلامانع است.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس معتقد است که تنها تسهیلاتی که برای آنها در نظر گرفته می شود تعویق خدمت سربازی برای مشمولین از سوی نظام وظیفه است. نحوه به تعویق افتادن یا سربازی رفتن این دو بازیکن در حیطه اختیارات مجلس نیست. 

نظر مجلس به گفته فروردین برای سربازی رفتن این دو بازیکن برابر بودن همه در برابر قانون است و چون  خدمت سربازی متولی دارند و این متولیان باید نسبت به این مسئله پاسخگو باشند.

به موجب قانون سازمان نظام وظیفه عمومی، هر یک از بازیکنان ورزشی در رشته‌های گوناگون که به سن مشمولیت می‌رسند، موظف به اعزام به خدمت هستند که در قالب تسهیلات ویژه و به منظور کمک به توسعه ورزش کشور و افزایش ماندگاری ورزشکاران حرفه‌ای در باشگاه‌های مربوطه با کسب مجوز‌های لازم اجازه داده شده است تا خدمت ورزشکاران حرفه‌ای در رشته‌های ورزشی فوتبال، والیبال و بسکتبال در سطح تیم ملی حداکثر تا ۳۰ سال تمام و لیگ برتر حداکثر تا ۲۸ سال تمام به تعویق انداخته شود و بلافاصله پس از اتمام مهلت مذکور به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

 استمرار فعالیت ورزشکاران پس از اتمام مهلت مقرر در باشگاه‌های مربوطه امکان‌پذیر نیست و عدم حضور به موقع این افراد در خدمت سربازی موجب غیبت آن‌ها شده و در این صورت ادامه فعالیت ورزشی در باشگاه‌ها و تیم ملی را از دست خواهند داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
خوب شد نمردیم و معنی نخبه پروری رو هم فهمیدیم
آخرین اخبار