مدیرعامل آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح تامین آب شرب میانه از سد گرمی چای اتمام سد را نیازمند ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -آقای غفارزاده در نشستی با فرماندار ویژه شهرستان میانه گفت: در خصوص تامین آب شرب، طرح کوتاه مدت برای تامین آب در تابستان ۱۴۰۱ و درازمدت یعنی تکمیل و بهره برداری کامل از سد گرمی چای مطرح است.

 تقویت خطوط لوله و حفر و اضافه کردن چاه‌هایی به مدار تامین آب برای رفع کمبود آب شرب در سال آتی از راهکار‌های کوتاه مدت است.

 تامین آب با کیفیت از سد گرمی چای از دامنه‌های بزقوش در درازمدت خود دارای سه طرح از جمله خط انتقال از سد به شهر میانه در حدود ۴۵ کیلومتر است که ۴۱ کیلومتر آن به اتمام رسیده و ۴ کیلومتر مابقی نیز ظرف ۴ ماه آتی به اتمام خواهد رسید.

 همچنین طرح تصفیه خانه با پیشرفت مطلوب ۹۰ تا ۹۵ درصدی از دیگر طرح‌های پروژه انتقال آب از سد گرمی چای است که امیدواریم با تامین ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم برای تکمیل و تجهیز آن این طرح نیز در سال آتی نهایی شود.

 سد گرمی چای میانه به همراه سد شهریار و شبکه سد آیدوغموش طی امسال جزو طرح‌های اولویت دار وزارت نیرو قرار گرفته و منابع مالی مورد نیاز آن‌ها از اعتبارات عمومی و تهاتر نفت تامین و در ۲ سال آینده تکمیل می‌شود.

ماده ۵۶ از دیگر راه‌های تامین منابع مالی سد گرمی است و مراحل استانی و کشوری آن تمام شده است.

به محض تایید این امر توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه، به دنبال سرمایه گذار برای نهایی شدن آب شرب میانه خواهیم بود و دولت تامین منابع مالی هزینه شده از سوی سرمایه گذار و سود آن را بعد از اتمام کار عهده دار می‌شود.

آقای سعادتی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه نیز در این نشست، اصلاح شبکه آب میانه به منظور مدیریت بهتر آب در فصل گرما و پرمصرف تابستان را خواستار شد.

 بر تسریع در اجرای طرح‌های تامین آب باکیفیت و پایدار به منظور رفع مشکل چندین ساله آب شرب شهر میانه تاکید شد.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: آب شرب ، سد گرمی چای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.