موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با احیاء ایستگاه ملی تحقیقات ماهیان زینتی شهرستان محلات موافقت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اراک - در راستای مفاد ماده یک احکام برنامه ریزی توسعه کشور و بنا برضرورت انجام قعالیت‌های تحقیقاتی در مورد ماهیان زینتی، هیئت امنا، موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با احیاء ایستگاه ملی تحقیقات ماهیان زینتی شهرستان محلات موافقت کرد.

اکبری مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی با اشاره به این موضوع در این زمینه توضیحاتی به شرح زیر عنوان کرد.

به زودی با حمایت‌های سازمان شیلات ایران و استان مرکزی ایستگاه ملی تحقیقات ماهیان زینتی شهرستان محلات فعالیت مجدد خود را آغاز می‌کند.

فعالیت‌های تحقیقات ماهیان زینتی در این ایستگاه در قالب برنامه پژوهش‌های علمی، فن آوری و فن آفرینی ذیل برنامه‌های آن موسسه انجام می‌شود.


مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی همچنین از پیگیری اخذ مصوبه از سازمان توسعه تجارت برای راه اندازی پایانه صادرات ماهیان زینتی در شهرستان محلات خبرداد و گفت: کلیات طرح در جلسه کمیته پایش تجارت استان مرکزی مطرح و تدوین طرح توجیهی آن نیز در دست پیگیری است.

راه اندازی این ایستگاه از مصوبات کمیسیون عالی سال ۱۳۹۲ سازمان شیلات ایران بود که در سال ۹۲ در شهرستان محلات راه اندازی، ولی بنا به دلایلی در سال ۹۸ تعطیل شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.