دبیر کمیته اپیدمیولوژی کرونا می‌گوید منتشر نشدن آمار بستری‌شدگان کرونایی که واکسن نزده‌اند، موجب تردید مردم برای تزریق واکسن شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - مسعود یونسیان گفت: اهتمامی برای انتشار اطلاعات درباره اثربخشی واکسن‌ها در پیشگیری از بستری و فوت ناشی از کرونا در وزارت بهداشت نیست. نتیجه آن، این است که واکسیناسیون دوز دوم از دوز اول فاصله دارد؛ چند میلیون نفر نوبت دوز دوم آن‌ها رسیده و دوز دوم را تزریق نکرده‌اند؛ چند میلیون نفر هم که نوبت دوز سوم آن‌ها رسیده، دوز سوم تزریق نکرده‌اند.

به گفته او، قسمت اعظم مردم معاند و معارض واکسن نیستند و به گفته‌های دانشمندان و مسئولان بهداشتی اعتماد دارند؛ اما وقتی اطلاعاتی داده نمی‌شود، دچار تردید می‌شوند.

می‌توان سوالاتی مانند این که چند درصد بستری شدگان کرونا واکسن زده یا نزده اند را پاسخ داد. هر فردی که در بیمارستان بستری می‌شود، کد ملی او در سامانه مدیریت بیمارستانی ثبت می‌شود؛ از طرفی با کد ملی می‌توان اطلاعات واکسیناسیون فرد را از سامانه واکسیناسیون کرونا استخراج کرد و هر دو سامانه در اختیار وزارت بهداشت قرار دارند.

دبیر کمیته اپیدمیولوژی کرونا گفت: مگر می‌شود وزارت بهداشت آمار نداشته باشد؟ هر چند داده‌ها نیاز به تحلیل و پایش دارند و تا زمانی که داده‌ها در اختیار محققان قرار نگیرند؛ خروجی نخواهیم داشت.

کمیته علمی کرونا، انجمن اپیدمیولوژی و انجمن پزشکی اجتماعی برای این که داده‌های کرونا در اختیار محققان قرار بگیرد، درخواست داده‌اند.

یونسیان این ایراد را به وزارت بهداشت وارد می‌داند که هنوز آمار بستری شدگان و فوتی‌های کرونایی که واکسن نزده یا زده‌اند؛ منتشر نشده است.

او گفت: به کسانی که واکسن نزده اند، حق می‌دهم تردید داشته باشند؛ زیرا ما اطلاعات را در اختیارشان قرار نداده ایم. هر چند که من به عنوان محقق مطمئن هستم این افراد اشتباه می‌کنند؛ نتایج آنالیز‌ها در ایران مشابه سایر کشور‌های جهان خواهد بود. قسمت اعظم واکسن‌هایی که در ایران تزریق شده اند، همان واکسن‌هایی هستند که در سایر دنیا تزریق شده‌اند و نتایج اثربخشی این واکسن‌ها گزارش شده است.

محمد هاشمی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفته است: مطالعاتی که در حوزه تحقیقات وزارت بهداشت برای انتشار آمار بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی واکسن زده و نزده انجام شده، هنوز به نتیجه نهایی نرسیده اند.

هاشمی در واکنش به درخواست باشگاه خبرنگاران برای انتشار آمار بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی واکسن زده یا نزده، گفت: منابع تهیه چنین آماری متعدد بوده و نیاز به ویرایش دارند؛ البته مجدد تاکید کردم که بهتر است صبوری کنید تا به زودی نتیجه نهایی در اختیار شما، دیگر دوستان خبرنگار و مردم قرار داده شود.

البته معلوم نیست، وزیر بهداشت به استناد کدام مطالعه تحقیقاتی ١٩ بهمن گفته است: ۹۰ درصد افرادی که در سویه امیکرون بستری می‌شوند؛ واکسن تزریق نکرده‌اند.

٢١ بهمن ٩٩ واکسیناسیون در ایران آغاز شد و در دولت سیزدهم با تسریع در واردات، واکسیناسیون از شهریور سرعت گرفت و جای این سوال باقی است که چرا در طول این مدت آمار بستری شدگان و فوتی‌های کرونایی واکسن زده یا نزده با تحلیل داده‌ها و به کمک سامانه‌های وزارت بهداشت، انجام نشده است؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
زمانیکه در آمریکا و اروپا واکسیناسیون رو شروع کردند و آمار کرونا سر به فلک گذاشت گفتیم اشتباه واکسن اجباری رو در ایران تکرار نکنید ولی کسی اهمیتی نداد و بدون کم و کاست دستورالعملهای سازمان بهداشت جهانی رو پیاده کردند. حالا ظاهرا معلوم شده واکسن در ایران هم مثل کشورهای دیگه فایده‌ای نداشته و فقط هزینه اضافی و احتمالا عوارضی در بلند مدت برای واکسینه شده‌هاست برای همین از انتشار آمار خودداری می‌کنند. همین اتفاق در آمریکا افتاد و بایدن به دروغ اعلام کرد بیشتر بستری شدگان واکسن نزده‌اند و حالا داره کم کم مقاله و تحلیل بیرون میاد که نه اینطور نبوده و چیزهایی که بهش میگفتند تئوری توطئه درست بوده. سوال اینجاست چرا از اونها عبرت نگرفتید؟ اونها قبل از ما این راه رو رفتند. آیا واقعا ارزش این همه هزینه کردن رو داشت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
پس چرا نظرات من رو نگذاشتید در حالی که در انتظار بررسی عدد صفر است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
اگر واکسن اثر بخشی نداشته چرا امار گیر و مرگ پایین اومد پس باید بگیم همه گرفتن رفتیم جهشهای بعدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
اومیکرون سرعت سرایت بیشتری داره ولی کشندگی به مراتب کمتری داره برای همین آمار کمتره یا بیشتر از قبل نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
من تا حالا واکسن نزدم.سه بارم مبتلا شدم دفعه اول تب شدید و بی میل به هر خوراکی. دفعه دوم فقط آبریزش کمی سرفه. دفعه سوم کمی بدن درد.پنج روز کامل هم خودمو قرنطینه کردم فقط مصرف قرص استامینوفن کدئین دار داشتم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
تمام امار منتشر شده از طرف وزارت بهداشت دروغ و کذب است مردم تمام این امار دروغه باور نکنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا معصومی
۲۳:۵۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
اگر واقعا تاثیر داشت تا حالا صدها بار تو چشم مردم فرو کرده بودند. همه اعضای خانواده سه دوز واکسن زدیم اما همه هم مبتلا شدیم فقط دلخوشی میدن که اگه نزده بودید خطر مرگ داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
خیلی از افراد بودن سه دوز رو زدن و کارشون به بیمارستان کشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
من برکت دوز اول رو زدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
دو نفر از آشنایان که بالای 60 سال داشتند در طول فاصله یک هفته از طریق واکسن فوت کردند که البته یکی آسترازانکا و دیگری سینوفارم زده بود.
اما بقیه که واکسن های ایرانی هر دو دوز را داشتند باز هم کرونا گرفتند و حالشان با بعضی ها که واکسن نزده بودند هیچ تفاوتی نداشت و با درمان سنتی خوب شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
شما چکار به حرفهای چرند دارید مستند ومدرک سالم بودن واکسن وایمنی را اثبات کنید هر که نزد ،نزد بعضی ها فقط با لگد دشمن از خواب بیدار می شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
آیا ممکن نیست آن لگد دشمن همان عوارض واکسن باشد؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
نیاز به دادن آمار نیست. آشکاره که واکسن ها اثری جز هدر دادن سرمایه ملی نداشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
یه زمانی واکسن فلج اطفال وسرخک وغیره آمده بود ملت می ترسیدند الان عادی شده فقط واکسن داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
بیایید کلاه خود را قاضی کنیم
حدود حرفهای وزارت بهداشت :
وزارت بهداشت اوایل کرونا: اگه واکسن بیاد همه ایمن میشن و زنجیره بیماری قطع میشه کرونا تموم میشه و همه چی به حالت عادی برمیگرده!!!!!
وزارت بهداشت کمی بعد: هر کی واکسن بزنه مبتلا نمیشه.
کمی بعد: هر کی واکسن بزنه بیماری شدید نمیگیره!
کمی بعد: هر کی واکسن بزنه ریه اش درگیر نمیشه!
کمی بعد: هرکی واکسن بزنه دیگه کارش به آی‌سی‌یو نمیکشه!
کمی بعد: هرکی واکسن بزنه نمیمیره!

وزارت بهداشت الآن: مانگفتیم واکسن صددرصد تأثیر داره!
همه‌اش تقصیر مردمه که رعایت نمیکنن! ما هم آمار نداریم (بخوانید نمیخواهیم بدهیم)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

خودتان قضاوت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
دقیقا کپی حرفهای فائوچی. اون زمانیکه مردم آمریکا برای فائوچی و مقامات بهداشتی آمریکا کارتون میساختند یا خبرهای خبرگزاریهای آمریکا رو که از ۱۰۰ درصد تاثیرپذیری واکسن به کمتر از سی درصد و بعد نیاز به دز سوم و چهارم رسیده بود کلیپ و مسخره میکردند ما بجای اینکه از اونها عبرت بگیریم همون راه رو رفتیم و سرمون به سنگ خورد. وزارت بهداشت دقیقا هر چی در آمریکا اجرا شد اینجا تقلید و پیاده کرد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۲۲ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
شما را به خدا قسم مغلطه نکنید. خود وزیر بهداشت اعلام کرد واکسن تاثیری در ابتلا ندارد. فقط میزان مرگ ومیر را کاهش میدهد.
برای هر سویه ای هم که باید یک واکسن جدید زد. الان که ایران برا اومیکرون واکسن ساخته باید دوز چهارم بزنیم.
بیست نفر از بستگان و همکاران بنده مبتلا شدند که دو نفر هیچ واکسنی نزده و بقیه سه دوز زده بودند. یه نفر هم بیمارستانی شد. مردم اینو میبینند نه خبرهای شما و حرف مسولین را. اتفاقا دولت در مدیریت کرونا خیلی بد عمل کرد. (واکسیناسیون را خوب عمل کرد ولی مدیریت نه)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
مشکل اینه که جلوی مرگ را هم نمیگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
باید ادم باشه تا بشه موش ازمایشگاهی بعدم بگن کرونا گرفت مردنمونم واسشون مهم نی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
دکتر حسام نوذری حرف اول و آخر را در مورد کرونا و واکسن از مدت ها پیش میزدند.
این خیلی خوبه که مطالبه عمومی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
تعلل یا تعمد؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
حالا اگه یه دفعه و به سرعت آماری بسیار طبق نظر وزارت بهداشت منتشر شد اصلا غافلگیر نشین ها !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
5 نفر از دوستان و آشانایان خود بنده که هر 3 ذز واکسن را زده بودن، الان کرونا گرفتن و بستری شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
درسته همه مکرونی میگیرن ولی وقتی ماکارونی زده باشند ضعیف الان خوب میشن سینوفارم بعد دوماه نیاز هسن بزنی زیر سه ماه استرازنکاه بعد ۴ ماه و دارم بقیه را اوستوخراج میکومم
Iran (Islamic Republic of)
سیروس
۱۶:۲۴ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
ببین وای.جی.سی، در نهایت، این وزارتخانه یک آمار با هزار دلیل و توجیه منتشر میکنه تا از زیر فشار مردم و رسانه ها به طور موقت بیرون بیاد، ولی از همین الآن میشه با قاطعیت گفت که میخوان بگن اکثر کسانی که واکسن زدن ولی فوت شدند یا سن خیلی بالایی داشتند و واکسن براشون فایده ای نداشته و از بیماری های زمینه ای قبلی فوت کردند یا دیر واکسن زدند و دوز پنجم و ششم رو دریافت نکردن که واقعاً اینجاست که شما باید پیگیر باشید که چرا مسئولان ما مردم را ساده لوح فرض می کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
فارس
۱۶:۲۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
دختر شش ساله من گرفته همش سرفه های قطاری و حتی شب ها هم موقع خواب سرفه می کرد . واقعا روزگار سختی گذراند. اگر مدارس که اعلام کرده اند از 7اسفند باز بشه واقعا خیلی خطرناکتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
یکی به فکر گرسنه‌ها نیست، همه به فکر سلامت شما هستند. واکسن برای هشتاد میلیون اما غذا برای عده‌ی کمی نیست. بزنید واکسن بزنید تا به وقتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
مشکل امار واکسن نزده هایی که بستری شدن نیست بلکه ترس وزارت بهداشت بخاطر انتشار امار واکسن زده هاییه که بستری شدن قضیه رو نپیچونید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
حسن رجبی
۱۵:۱۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
سلام دوستان . من و خانواده ام واکسن نزدیم . الان 4 روزه امیکرون گرفتیم . روز اول سردرد جرئی ، روز دوم سردرد و تندرد شدید . بنده مقید بودم داروی شیمیایی استفاده نکنم ولی انقدر سردرد شدید بود که با 4تا قرص آستامینوفن500 روز دوم رو به راحتی رد گردم . روز سوم هردو درد کمتر شده بودند و تب خفیف داشتیم . الان که روز چهارمه یه دوش گرفتم و تقریبا 95% بیماری از تنم خارج شده . تندرد مثل زمانی هست که شما بعد از چند سال میری باشگاه و تیکه تیکه ی بدنت درد میگیره . ما این بیماری رو از یکی از بستگان گرفتیم که دوتاشون 2دوز سینوفارم و یکیشون دودوز آسترازنکا زده بودن . جالبه که مدت درمان ما کوتاه تر بود . برام جالبه که اصلا واکسن برای چیه ؟ الان هم آنتی بادی طبیعی با ماندگاری بالا در بدنمون تولید شده چون سطح ویتامین d3 هامون هم بالای 45 بود . ان شاءالله هیچ موجودی مریض نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
به امید خدا ولی مراقب باش این همون انفولانزا هست که هزاران جهش داره دوباره نگیری به خیال انتی بادی طبیعی نزنی به اب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
چرا امار دقیق نمیدهید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
چون مجبور میشوند امار واکسن زده هایی که بستری شدن رو هم بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
آقای مرندی شما دستور بده آمار را شفاف کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
بله، چرا این کار رو نکردن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
عده‌ای هم با کمک دوستان خود، در سامانه‌های مربوطه ثبت شده‌اند و کارت واکسن دارند ولی واکسن را دور ریخته‌اند. اگر فوت یا بستری شوند، جزء واکسن‌زده‌ها به شمار می‌آیند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
خیلی مسخره است وقتی طرف شماره ملی داده واکسن زده ووقتی هم که بستری شده با شماره ملی یعنی نمی تونند تطبیق بدند که طرف واکسن زده یانه
آخه اگه آمار بدند دیگه چه جوری برا دوز های بعدی مردم را فریب بدهند
Iran (Islamic Republic of)
حسین شیرازی
۱۳:۳۴ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
بنده بعد از تزریق دوز دوم سینوفارم دچار اختلال در بویایی شدم، چندین نفر هم مثل خودم همین بلا سر شون اومده بعد از تزریق واکسن سینوفارم که همه غذا ها و بوها رو بوی فاضلاب حس میکنیم
واقعا زندگی برامون سخت شده با این اختلال، اگه میدونستم اینجور بلایی قراره سرم بیاد هیچ وقت هیچ نمونه از واکسن ها رو نمیزدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
من هم 40 یا 50 روز است که قند خونم می افته (نمی دونم آهن خونم هم پایین می افته یا نه؛ باید برم آزمایش بدهم). قبلاً اینجوری نبودم. با خوردن میوه هایی که ویتامین سی دارند قند خونم می افته که باید یک یا دو تا خرما بخورم. از ترسم دیگه واکسن نمی زنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
خب واکسن ایرانی میزدی
ما باافتخار سه دز برکت زدیم وبحمدلله خیلی هم راضی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۱۵ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
مگر نگفتن که واکسن بزنی حداقل نمیمیری!
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۱۲:۵۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
مگه میشه واسه سرما خوردگی واکسن ساخت؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
میشه دارو ساخت که زودتر خوب شد بفکر ساخت داروش باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
ای بابا الانکه بیشترهارو واکسن زدن و هربلایی که خواستن سرمون آوردن دنبال آمار افتادیم.باید دنبال پاسخگو کردن مسئولین باشیم که گله ای هر آشغالی زدن اونم از نوع اقناعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
دروغگوها کی مسوولین حرف راست زدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
دروغگوها کی مسوولین حرف راست زدن؟
Iran (Islamic Republic of)
؟
۱۲:۰۷ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
افرادی که از تزریق دوز سومشان بیش از ۳ ماه گذشته آیا باید دوز چهارم تزریق کنند؟

آیا برنامه ای برای تزریق دوز چهارم وجود دارد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
بیشتر از چهل میلیون نفر از عوارض واکسنها مطلع شدند و به دوز سوم اعتماد نکرده‌اند و دوز سوم را تزریق نکرده‌اند. حالا شما دنبال دوز چهارم هستی؟ مگه قیمه نذریه که عجله داری که یهو گیرت نیاد؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
نرود میخ آهنین در سنگ!
Iran (Islamic Republic of)
؟
۱۲:۰۷ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
افرادی که از تزریق دوز سومشان بیش از ۳ ماه گذشته آیا باید دوز چهارم تزریق کنند؟

آیا برنامه ای برای تزریق دوز چهارم وجود دارد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
نرود میخ آهنین در سنگ!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
دلتون خوشه ها یه سری رو هر چی بگی نمیخوان واکسن بزنن. اینارو چه جوری باید به راه راست هدایت کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
شما برای شفاف شدن آمار واکسن تلاش بکن اون افراد با من!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
نکنه برای دادن آمار باید از عامون بزرگ (آنتونی فائوچی)! اجازه بگیرند؟!
Belarus
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
با سلام . بعضی از مواقع نمایندگان برای تقدیر و حمایت از قشر خاص قانونی تصویب می کنند که در ظاهر بسیار خوب است ولی در باطن بار مالی بسیار زیاد و مشکلات برای بعضی از سازمانها برای خدمات دهی ایجاد می کنند . مثلا قانون اینکه پزشکان سهیمه ای (جانبازان . شهدا و ...) نیازی به گذارندان طرح پزشکی ندارند . این گرچه برای تقدیر از جانبازان و شهدا بسیار خوب است . ولی در اینده بنظر می رسد وزارت بهداشت با کمبود بسیار شدیر نیرو برای اغزام به مناطق محروم خواهد داشت و یا اینکه اگر بخواهد پزشکی را به مناطق محروم بفرستد با بار مالی زیاد روبرو خواهد شد و این یکی از دلایل افزایش هزینه های جاری دولت نیز خواهد بود . شهدا و جانبازان برای خدمت به مردم محروم به جبهه رفتند و و انها نیز دوست دارند که فرزندانشان نیز همان راه پدرانشان را برودند . اینکه برای تقدیر سهمیه و یا هزینه تحصیل انها پرداخته می شود می تواند بهترین روش باشد . و اینکه انها از طرج پزشکی نیز معاف شوند بنظر می رسد نیاز به بررسی دارد . و چننین برداشتی محرومان نکنند که انها کمکی برای رفع نیازی پزشکی به انها نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
H.K
۱۱:۲۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
سلام،
آخه اگر آمار درست معلوم بشه گند وامسن برکت و سینوفارم در میاد و معلوم میشه هیاهو برای هیچ بوده.
از طرفی دیگه کی برکت میزنه؟
تازه شفا فارمد میگه واکسن برای اومیکرون ساخته بعد بیل گیتس میگه اومیکرون خودش بهترین واکسن برای کروناست
یا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
واکسن فایزر و استرازنکا هم شامل همین قاعده هستند با این تفاوت که عوارضشون سنگین تره بیل گیتس هم که خودش یکی از متهمان تولید کووید هست پس از اون شاهد نیارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
به جرات میگم تو کوچه خودمون چند نفر واکسن زدند بعد تو کما رفتند و فوت کردن
چند نفر هم اصلا واکسن نزدند و حتی مسن هم بودند ولی الحمدالله هنوز دارن زندگی عادی خودشون رو انجام می دن

قبلا ممکن بود آمار مرگ و میر بر اثرتصادف یا حوادث باعث فوت بیشتر بشه ولی الان وقتی بررسی کنید متوجه عوارض واکسن میشید
با یک نگاه ساده هم که بررسی کنیم تعداد فوتیهایی که بر اثر (سکته و سرطان و ..نوشته شده) بیش از قبل هست که به نظر عوارض واکسن است.


باید این اجازه رو به مردم داد تا خودشون انتخاب کنند
دوم واقعا یک بررسی بی طرفانه انجام بشه تا مردم به واقعیت پی ببرند

بهتزین روش رعایت فاصله اجتماعی و تا حدودی ماسک (اونم محدود در جمعیت زیاد)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
اینطور که من شنیدیم هم جوانی که مشکل کلیه داشته و دو دوز آسترانزیکا رو زده ولی انگار مشکلی پیش نیومده و بدون اینکه بره پیش دکتر و برای دوز سوم آسترانزیکا سوال بکنه زده و کلیه ها از کار افتاده اند و توی دیالیز هم طاقت نیاورده و فوت شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
آخه مگه هی بگن هم آمار درست میگن؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
شفافیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
آمارش دقیق موجوده. توی سامانه همش هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
ولی به مردم نمیگن تا هزاران میلیاردی که خرج واکسن کردن مردم نفهمن که بی ثمر بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
آمار واقعی نخواهد بود....آمار رو باید غیردکترها بدن مردم تا درست از آب دربیاد وگرنه شو تبلیغاتی که نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
افراد حسن روحانی هنوز در وزارت بهداشت نفوذ دارند. سریع اخراجشان کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
مساله اینه حتی به امارشان هم اعتمادنیست.چون هیچ گاه بامردم صادق نبودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
صد در صد واکسنا تأثیرش خیلی کمتر از اونیه که ادعا میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
مردم خوب به مسخره گرفتید مردم از افراد بالغ و شایسته مشورت بگیرید ببنید چقدر مشکلاتان حل میشود اصلا به وزرات بهداشت گوش ندید دستورات فائو چی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
آمار لازم نیست مردم در اطرافیان خودشان قشنگ متوجه اثرات واکسن می شوند.یکبار هم که یک دستگاهی نمی خواهد دروغ بگوید مجبور کنید تا دروغ به هم ببافد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
آمار بدید نه آمار سازی
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۹:۴۵ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
افرادی که دو دوز یا سه دوز واکسن زده بودند در اشنایان و دوستان هم سویه اومیکرون را گرفتند و هم مدت بیماری شان طولانی تر از افرادی بود که اصلا یک دوز هم نزده بودند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
من و همسر گرفتیم دو دوز رو هم زدیم درکل سه روز بدن درد و تب داشتیم بعد خوب شدیم فرزند شش ساله که واکسن نزده بود نزدیک به ده روز تب داشت و خیلی مریضی سنگین گرفت نه حرف شما اشتباه خیلی فرق بین کسانی که واکسن زدن با کسایی که نزدن هست توصیه می کنم برین واکسن رو حتما بزنیید خود من منتظرم دور یک ماهه کرونا تموم شه بعد برم دوز سوم رو بزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
خداقوت به این خبرگزاری. لطفا تا آخر پیگیر آمار شفاف و صحیح باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
این وزارت بهداشتی ها آمار بده نیستند! ای باشگاه خبرنگاران جوان، شما خودتون چند خبرنگار بفرستید به بیمارستان های مختلف تا از مردم گزارش بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
اینکه میلیونها نفر دوز دوم یا سوم را نزده اند به دلیل ندادن امار نیست انها چون با عوارض واکسن مواجه شده اند از دوزهای بعدی امتناع میکنند عوارضی که وزارت بهداشت و ستاد کرونا آنرا انکار میکنندانها وظیفه داشتند این عوارض را به دقت و با حساسیت دنبال کنند که نکردند این عوارض ربطی به نوع واکسن ندارد و به نوع ویروس دستکاری شده ربط دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
این وزارت بهداشتی ها آمار بده نیستند! ای باشگاه خبرنگاران جوان، شما خودتون چند خبرنگار بفرستید به بیمارستان های مختلف تا از مردم گزارش بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۹:۲۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
از زیر ارایه آمار هم میخواهید مثل مالیات پزشکان در بروید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ghd
۰۸:۵۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
اولا آمارها همه ساختگیه بعده مردم از عوارض واکسن در سالهای بعد میترسن مخصوصا که کسی تعهد خسارت به مردم رو بعهده نمیگره
ضمنا در نامه قوه قضاییه هم به تاثیر 5درصدی واکسن اشاره شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
دقیقا خود شرکت های خارجی هم تو بروشور واکسن شون نوشتن هرکی واکسن زد هر درد و مرضی گرفت بهشون ربطی نداره می خواستین واکسن نزنین پس شما اشتباه میکنین کسی رو مجبور به واکسن زدن می کنین