جمهوریخواهان و دموکرات‌های آمریکا بر اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه پافشاری می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در حال حاضر تحت فشار از سوی نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات آمریکایی است تا تحریم‎های شدیدی بر روسیه اعمال کند.

طبق گزارش گاردین، در حالی که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت، بایدن فرمان اجرایی را امضا کرد که سرمایه‌گذاری جدید در منطقه را ممنوع می‌کند و نسبت به اقدامات آینده روسیه نیز مانند ادعاهای گذشته آمریکا، هشدار داد.

اما نمایندگان آمریکایی که در این مدت تمام تلاش خود را برای بالا بردن تنش میان روسیه و اوکراین داشتند، در حال حاضر نسبت به اقدامات پوتین واکنش داده و از بایدن خواستند تا تحریم‌های شدیدی علیه روسیه اعمال کند.

به طور مثال، «لیز چنی» نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا، در پیامی توییتری نوشت: «روسیه به اوکراین حمله کرد. دولت بایدن و متحدان ما باید مجموعه کاملی از تحریم های فلج کننده را هم اکنون اعمال کنند.»

سناتور «کریس کونز» یکی از متحدان ارشد بایدن نیز در کنگره، گفت: «زمان اقدام برای تحمیل هزینه‌های قابل توجه به پوتین و کرملین اکنون آغاز می‌شود.»

در حال حاضر روابط روسیه با اوکراین که از زمان الحاق کریمه رو به وخامت رفته بود، متشنج شده است و البته مداخله‌های غرب و در راس آن‌ها آمریکا نیز به بدتر کردن اوضاع منجر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار