سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۷۸۰ اثر تاریخی استان ثبت ملی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - سعید طالبی پور گفت: بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ آثار تاریخی در استان شناسایی شده که از این تعداد ۷۸۰ اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

او گفت: بیش از ۶۱ آسیاب، ۵۴ خانه تاریخی،۴۳ قلعه،۴۰ آب انبار،۲۳ بقعه متبرکه، ۱۹ گورستان، ۱۷ استودان، ۱۳ دهنه پل، ۱۳ بافت تاریخی، پنج حمام، پنج مسجد و سه کاروانسرای کهگیلویه و بویراحمد در فهرست آثار ملی قرار گرفته است. 

طالبی پور از تکمیل طرح‌های نیمه تمام گردشگری استان خبر داد و گفت: از محل تسهیلات تبصره ۱۸ و براساس سیاست دولت به طرح‌های حوزه گردشگری دارای ۵۰ درصد پیشرفت کاری تسهیلات پرداخت و این طرح‌ها تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی استان از معرفی همه طرح‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات ۱۰ درصد خبر داد و گفت: حدود ۲۲ طرح در بخش‌های گردشگری، اردوگاه اقامتی و رفاهی و اقامتگاه‌های گردشگری در دست ساخت وجود دارد که از این تعداد طرح ۴ طرح در شهرستان گچساران است.

او با اشاره به اینکه سقف مزایا تحصیلات هر مبلغی که نیاز طرح باشد را تامین می‌کند گفت: بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تبصره ۱۸ به حوزه گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.