قانونگذاران روسیه فرمان رئیس‌ جمهور این کشور مبنی بر به رسمیت شناختن دو جمهوری دونتسک و لوهانسک را تایید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - قانونگذاران روسیه امروز (سه شنبه) فرمان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور مبنی بر به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را که کی‌یف و دولت‌های غربی آن را غیرقانونی می‌دانند، تصویب کردند.

بر اساس گزارش مسکو تایمز نمایندگان دومای روسیه به اتفاق آرا به این فرمان رای داده و بعد از اعلام نتایج آراء، ایستاده به تشویق این کار پرداختند.

روز گذشته بعد از فرمان پوتین درباره به رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک وزارت خارجه روسیه در این خصوص گفت: مسکو استقلال هر دو منطقه را در محدوده‌هایی که خود اعلام کرده‌اند به رسمیت می‌شناسد.

پس از صادر شدن فرمان پوتین، او به وزارت خارجه روسیه دستور داد تا با دونتسک و لوهانسک روابط دیپلماتیک برقرار کرده و همچنین به نیرو‌های مسلح روسیه دستور داد نیرو‌های حافظان صلح روسیه در داخل خاک دونتسک و لوهانسک مستقر شوند.

قانونگذاران روس علاوه بر تایید فرمان پوتین همچنین معاهدات دوستی و همکاری که پیش از این رئیس‌ جمهور روسیه با دونتسک و لوهانسک در خصوص آن گفتگو کرده بود را به تصویب رساندند که به طرفین اجازه همکاری نظامی، مالی و سایر زمینه‌ها را می‌دهد.

در نتیجه درگیری نیرو‌های دولتی اوکراین با استقلال‌طلبان دو جمهوری دونتسک و لوهانسک، ولادیمیر پوتین شب گذشته در سخنرانی خود ضمن اظهار اینکه اوکراین بخش جدایی ناپذیر روسیه است، با امضای فرمانی استقلال لوهانسک و دونتسک را به رسمیت شناخت.

منابع خبری هم بعد از صدور این فرمان با انتشار تصاویری اعلام کردند ارتش و نیرو‌های ویژه روسیه به حرکت خود به سمت جمهوری دونتسک ادامه می‌دهند. خبرگزاری اینترفاکس روسیه نیز گزارش داد که ۲ کاروان نظامی این کشور وارد دونباس شدند.

از پنجشنبه گذشته ارتش اوکراین بار‌ها دو جمهوری دونتسک و لوهانسک را با توپخانه گلوله‌باران کرده، بطوریکه کودکان، زنان و سالمندان دونتسک به روسیه پناه بردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
حکومت الیگارشی که دیگه تایید نیاز نداره.
آخرین اخبار