فرمانده انتظامی مازندران از رفع تصرف ۱۵ هزار متر مربع اراضی کشاورزی شهرستان کلاردشت از چنگ زمین خواران خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-سردار مرتضی میرزایی گفت: در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و در پی تغییر کاربری غیر قانونی زمین‌های زراعی و کشاورزی در شهرستان کلاردشت، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، زمین‌های کشاورزی که با تغییر کاربری غیرمجاز از سوی افراد سودجو اقدام به دیوارکشی شده بود، شناسایی کردند.

پس از هماهنگی‌های قضائی در عملیاتی ضربتی واحد‌های ساختمانی ایجاد شده و حصار کشی‌ها تخریب شد و این اراضی از چنگ زمین خواران آزاد و در اختیار بخش کشاورزی و زراعی شهرستان کلاردشت قرار گرفت.

کارشناسان ارزش زمین‌های رهاسازی شده را ۴۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

به گفته سردار میرزایی در این ارتباط ۲ متهم به تغییر کاربری غیرقانونی زمین‌های کشاورزی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

هرگونه تصرف و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد، خاطرنشان کرد: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سود‌های کلان اقدام به تصرف، تفکیک و فروش زمین و منابع طبیعی می‌کنند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار