مدیرکل راهداری وحمل‎ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۴۳ هزارو ۵۰۰ برگ دوزبلاغ در پایانه مرزی شهرستان بیله سوار توزیع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - کلیم اله وثوقی گفت: دوزبلاغ برگ معافیت کاهش عوارض و هزینه استفاده از جاده‌های یک کشور در قالب قرارداد بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان می‌باشد که هر برگ آن معادل ۱۰۰ دلار است.

مدیرکل راهداری وحمل‎ونقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار گفت: در سال ۲۰۲۱ میلادی ۴۳ هزارو ۵۰۰ برگ پروانه تردد یا دوزبلاغ بصورت یک طرفه و دو طرفه به ارزش ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار در پایانه مرزی بیله سوار توزیع شده است.

وثوقی می‌گوید: هر ماه بیش از ۳ هزارو ۶۰۰ برگ دوزبلاغ توزیع می‌شود که روزانه حدود ۵۰۰ کامیون از پایانه مرزی بیله سوار تردد می‌کنند و مشغول فعالیت در حوزه صادرات و واردات هستند.

او پایانه مرزی بیله سوار را جز ۵ پایانه برتر کشور عنوان کرد و گفت: با هدف حمایت و توسعه صادرات کالای ایرانی، در بین رانندگان موقع عبور از مرز ایران و جمهوری آذربایجان در محل پایانه مرزی بیله سوار دوزبلاغ توزیع می‌شود.

مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۳۷ هزارو ۹۰۰ برگ دوزبلاغ در سال ۲۰۲۰ میلادی توزیع شده که ارزش این میزان پروانه صادر شده ۳ میلیون و ۷۹۰ هزار دلار است.

وثوقی در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا در پایانه مرزی بیله سوار نیز گفت: ضدعفونی و گندزدایی سالن‌های تجاری، مسافری و محوطه پایانه مرزی به طور مرتب تا ریشه کن شدن این ویروس منحوس درحال انجام است.

گفتنی است برای عبور از جاده‌های برخی از کشور‌ها و استفاده از آسفالت‌های آن برای حمل و نقل جاده ای، کامیون داران و یا صاحبان کالا باید برگ دوزبلاغ مربوط به آن کشور را دریافت کنند و این مهم برای تردد کامیون‌ها در کشور‌های گرجستان، روسیه، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، اوکراین، مولداوی، آلمان، ایتالیا، اتریش، بلژیک، اسپانیا، فرانسه، سوئد، مجارستان، بلاروس، لیتوانی، کروواسی، مقدونیه، اسلواکی، چک، صربستان، اسلوونی و استونی اجباری است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.