نماینده شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تکمیل ۲ مجتمع آبرسانی "کوچه طلا" و "باغلوجه" ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج  -بهزاد رحیمی اظهار داشت: در سفر وزیر نیرو به کردستان در ماه گذشته که با دعوت مجمع نمایندگان استان و تذکرات شفاهی چند باره بنده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، وضعیت بحرانی تامین آب آشامیدنی تعدادی از روستا‌های سقز و بانه در جلسه جمع بندی سفر وزیر در استانداری کردستان تشریح شد.

رحیمی گفت: پروژه‌های مذکور در فاز‌های اول و دوم عملیات اجرایی، به ترتیب ۸۰ و ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند که با تزریق این اعتبار به مرحله بهره برداری نزدیک خواهند شد.

او با اشاره به ضرورت راه اندازی سریع این مجتمع ها، گفت: به عنوان نمونه، آب آشامیدنی روستای «کوچک سفلی» آلوده به آرسنیک است که در این راستا با پیگیری‌ها در مجلس و تلاش اداره آب و فاضلاب شهرستان سقز، دستگاه تصفیه آب برای سالم سازی و حذف آرسینک در محل نصب و در روز‌های آتی توسط شرکت سازنده راه اندازی خواهد شد و آب آشامیدنی سالم مورد نیاز مردم این روستا تا زمان بهره برداری از پروژه باغلوجه از این طریق تامین خواهد کرد.

نماینده شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی همچنین یکی دیگر از مشکلات حوزه آب آشامیدنی در روستا‌ها از جمله روستای «احمد آباد سرا» را با وجود چشمه و چاه، کمبود آب در فصل تابستان برشمرد و گفت: با بهره برداری از مجتمع باغلوجه آب پایدار و دائمی این آبادی هم تامین خواهد شد.

مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان سقز هم گفت: با بهره برداری از این دو مجتمع ۳۰ روستا شامل ۱۸ روستا در بخش مرکزی و ۱۲ روستا در بخش زیویه از نعمت آب پایدار برخوردار خواهند شد.

احمد حیدری می گوید: برای اتمام این دو مجتمع غیر از اختصاص اعتبار ۶۴۰ میلیارد ریالی بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است.

او گفت: در حال حاضر از ۲۷۲ روستای دارای سکنه شهرستان سقز ۱۷۳ روستا تحت پوشش اداره آب و فاضلاب شهرستان هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.