گزارش سالانه اتحادیه اروپا نشان می‌دهد تنها ۱۳ درصد از بیت المقدس شرقی اشغالی برای ساخت و ساز فلسطینی‌ها در دسترس است.

باشگاه خبرنگاران جوان – گزارش سالانه اتحادیه اروپا در مورد تخریب‌ها و تصرفات در کرانه باختری در سال ۲۰۲۱، نشان دهنده افزایش شش درصدی تخریب و ۲۰ درصد افزایش صلب مالکیت فلسطینیان نسبت به سال ۲۰۲۰ است.

به گزارش میدل ایست مانیتور، از ۹۰۴ ساختمان تخریب شده، ۱۴۰ ساختمان متعلق به اتحادیه اروپا بوده است. رژیم صهیونیستی در گذشته به دلیل تخریب خانه‌ها و ساختمان‌های با بودجه اتحادیه اروپا مورد انتقاد قرار گرفته است. تخمین زده می‌شود که بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹، نیرو‌های صهیونیست تقریباً ۵۳۶ ساختمان با بودجه اتحادیه اروپا را به ارزش کل یک میلیون و ۸۳۷ هزار و ۵۰۱ یورو تخریب کرده اند. در سال ۲۰۱۷، هشت کشور اروپایی به دلیل مصادره تجهیزات و تخریب زیرساخت‌های حمایت شده توسط اتحادیه اروپا، از رژیم صهیونیستی درخواست غرامت کردند. رژیم صهیونیستی چنین درخواستی را رد کرده است.

در ژوئیه ۲۰۲۱، جروزالم پست گزارش داد که از زمان روی کار آمدن نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نیرو‌های این رژیم ۱۵۹ ساختمان فلسطینی را تخریب کردند که ۲۸ مورد از آن‌ها با پول اهدایی ساخته شده بود.

گزارش اخیر اتحادیه اروپا به وضوح اختلافات در تخصیص زمین را نشان می‌دهد؛ به طوری که تنها ۱۳ درصد از بیت المقدس شرقی اشغالی برای ساخت و ساز فلسطینی‌ها در دسترس است؛ در حالی که ۵۷ درصد از طریق گسترش شهرک‌سازی صهیونیست‌ها مستعمره شده است. بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸، تنها دو درصد از پروانه‌های ساختمانی فلسطینی‌ها تایید شده است.

استعمار سرزمین‌های فلسطینی


این گزارش همچنین به افزایش تخریب ساختمان‌های فلسطینی بدون هشدار اشاره می‌کند: ۹۰ درصد در فوریه ۲۰۲۱ در مقایسه با ده درصد در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷. با چنین آمارهایی، واضح است که اظهارات عمومی علیه گسترش و تخریب شهرک‌ها بیهوده است. حتی تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی نیز کاری انجام نداده است. اتحادیه اروپا نیز مانند سازمان ملل، ابزار‌هایی را در اختیار دارد که از طریق آن می‌تواند رژیم صهیونیستی را از نظر سیاسی و اقتصادی به حاشیه ببرد، اما مقررات آن در مورد حقوق بشر صرفاً «تزئینی» است.

مم‌ترین نکته‌ای که از این گزارش‌ها دریافت می‌شود آن است که افزایش کمک‌های اهدایی به فلسطین افزایش یافته است. امری که تنها عزم رژیم صهیونیستی برای تخریب خانه‌ها و زیرساخت‌های فلسطینی را افزایش می‌دهد. کمک‌های بشردوستانه ممکن است مشارکت بین‌المللی را ساده‌تر کند، اما زندگی مردم فلسطین را پیچیده می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار