رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: توضیحات اعضای هیئت مدیره سابق بورس قانع کننده نبود و پرونده آن‌ها به مرجع قضایی ارسال خواهد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - خداییان گفت: با توجه به ضرورت پیگیری تخلفات و جرائم احتمالی رخ داده در بورس که موجبات متضرر شدن تعداد قابل توجهی از سرمایه‌گذاران را فراهم آورده شش اقدام قضایی علیه مسببین وضع موجود بورس وضع شده است که در جریان بررسی‌های صورت گرفته، آسیب‌های جدیدی شناسایی شده و تذکرات لازم و به موقعی نیز به وزیر اقتصاد دولت داده شده و امید است که هرچه سریع‌تر در راستای اجرای این پیشنهادات اقدامات لازم صورت بگیرد، در حال حاضر اسامی حدود یکصد شخص حقوقی که ورود و خروج آن‌ها به بازار بورس و همچنین مبالغی را که وارد این بازار کرده اند غیرمنطقی بوده است استخراج شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: تعدادی از اشخاص حقیقی با عملکرد مشکوک در موضوع بورس شناسایی شدند که باید در خصوص استفاده این افراد از اطلاعات نهانی یا تعارض منافعی که احیانا وجود داشته است، بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم صورت بگیرد، چنانچه تخلفی در مورد شرکت‌ها و اشخاص حقیقی در موضوعات مرتبط با بورس احراز شود، پرونده کیفری آن‌ها تشکیل خواهد شد.

خداییان در بخش دیگری از اظهارات خود، با اشاره به پخش یک گزارش از رسانه ملی در خصوص شرکت تعاونی روستایی اظهار کرد: این شرکت تعاونی روستایی در جهت تنظیم بازار اقدام به خرید قریب به 50 هزار تن سیب و پرتقال از استان آذربایجان غربی و سایر استان‌های شمالی کشور کرده است و گزارش پخش شده رسانه ملی نیز ناظر بر این موضوع بود که این خریدها «گران» صورت گرفته است؛ سازمان بازرسی کل کشور قبل از پخش این گزارش، به این موضوع ورود پیدا کرده بود و بعد از پخش از سوی رسانه ملی نیز با جدیت بیشتری موضوع را پیگیری خواهد کرد.

وی در همین زمینه گفت: توضیحات و تحلیل و ارزیابی قیمت‌ها از مسئولان شرکت تعاونی روستایی خواسته شده ولیکن آنها هنوز این توضیحات و آمارها را به سازمان بازرسی کل کشور ارائه نداده‌اند؛ علاوه بر این، از سازمان میادین میوه و تره بار نیز در خصوص قیمت بارِ خریداری شده استعلام شده و از اتحادیه بارفروشان نیز پرسش‌هایی صورت گرفته است؛ همچنین در حال بررسی این موضوع هستیم که قیمت‌ این میوه‌ها در زمان خرید در استان‌های شمالی کشور، چقدر بوده است.

خداییان با بیان اینکه به نظر می‌رسد این میوه‌ها یا قدری گران خریداری شده‌اند یا آنکه واسطه‌ها آنها را بیش از قیمت واقعی‌شان به شرکت تعاونی روستایی فروخته‌اند، گفت: اطلاع‌رسانی‌های قطعی لازم در این خصوص طی روزهای آتی انجام خواهد شد.

پیشتر رئیس قوه قضاییه گفته بود به واسطه دربرگیری بالای قضیه بورس، اغماض و چشم‌پوشی نسبت به جرائم و تخلفات افرادی که در این رابطه احیاناً خیانت یا کوتاهی و قصور کرده‌اند، به هیچ وجه پذیرفته نیست و در این زمینه رئیس دستگاه قضا به سازمان بازرسی کل کشور برای همکاری همه‌جانبه با هیئت‌های تحقیق و تفحص مجلس پیرامون موضوعات مختلف، مأموریت داده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضائیه ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
احتمالا 3 سال بعد مشخص میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
درود به شرفتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
همه این مشکلات بر می گردد به اینکه قوانین ضعیف داریم و بازدارنده نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
مبادا یک چیزی بگید ناراحت بشن آخه اونا جیب شما را پر میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
وقتی هنوز مدیران غربزده و پول پرست در این دولت وجود دارند نباید انتظاری داشته باشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
تو این مملکت چرا چشم طمع بین مدیران زیاد شده دستشان را قطع عضو کنید تا تکرار نشه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۵۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
کیلویی4000تومان به کشاورز پول دادن الباقی؟!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
خدایا آیا در این کشور ارگانی و مسئولی پیدا میشود کا با صداقت و دلسوزی انجام وظیفه کند؟ من خودم بهترین پرتغال رو بین 12000 ال 13500 تومن در محله مون میخرم پس چطور این آقایون با این قیمت به صورت عمده خریدند؟
Iran (Islamic Republic of)
یک بازنشسته دولت
۱۰:۰۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
با سلام . متاسفانه دولت خودش برای برنج 65 هزار تومان قیمت رسمی داد . چرا ؟؟؟ . چرا گرانی را ثبت رسمی می کنید ؟؟؟ . همین برنج در سال گذشته 30 هزار تومن بود . گناه داره بخدا . مردم چرا باید اذیت بشوند ؟ . کدام قانون نوشته که هر سال باید قیمتها بالا برود ؟ .چرا ثبات قیمت نداریم که لااقل همه اجناس دو سه سالی یک قیمت باشه ؟ این شرکت پگاه و شرکت میهن هم که شوراش را در آورده اند هر ماه قیمتهای لبنیات تغییر می کند .ما که انصافا همه جوره از کشور و انقلاب مان حمایت می کنیم این شایسته ملت مان نیست به خدا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
داداش مامیوه جدا کرد سیب پرتقال کیلو 14800خرده فروشی میخریم عمد چطوری خرید این قبیمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
من شهروند که وارد شدم وتمام سرمایه ام رو گذاشتم بیچاره شدم از اون موقع تا الان هرروز منفی وبا 80درصد ضرر روبرو هستم درصورتیکه بهترین عنوان سهام وشرکت سهامی روهم خریده بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
زیاد نگران نباش سختی ها را به جان بخر تا یه عده برن با پول ملت عشق وحال کنن علی برکته الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
عرض ادب
اولا که فرمایش رئیس محترم قوه قضائیه در رابطه با میزان جرائم
مگر یک آفتابه دزد را قضات از جرمشان چشم پوشی میکنند که اینها که با زندگی سهامداران بازی کردند و همه را به خاک و خون کشیدند جنابعالی می فرمائید
قابل چشم پوشی نیست ، اصلا مگر میشود چشم پوشی کرد ؟ خیلی عذر خواهی می کنم ولی ازنظر بنده اعدام هم برای این ها کم است و باید علاوه بر جبران خسارت به سهامداران متضرر ، اعدام هم بشوند که حساب کار دست همه ی مسئولان و مقامات و مدیران بیاید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۵۸ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
اعدام این مسببین هم برای مال باخته ها پول از دست رفت نمیشه. متاسفانه این مدل جدیدی که در بورس برای کلاه برداری انجام شد هیچ راه جبرانی برای مال باخته ها نمیزاره. فقط اون عدد بزرگ قرمز سود و زیان کل در پرتفوی برای ما به یادگار موند که یادمون باشه به حرف کسی نمیشه اعتماد کرد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
تمام پولمون رفت هر چی که سالها کار کرده بودم و پس انداز کرده بودم عرض چند ماه نابود شد
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۳:۰۴ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
مسببین وضعیت بورس ، متاسفانه خود مردم شریفن ، که با دوبار پیاپی انتخاب استباهشون در وقوع ۸ سال جنگ تحمیلی دولت قبل یک عده از خدا بی خبر بر سرنوشت خودشون مسلط کردن . خود کرده را تدبیر نیست . اه از هر چی کلمه تدبیره حالمون به هم میخوره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
اون روزا همه مسئولین عالی رتبه کشور، رییس جمهور، صداوسیما مردم را تشویق به سرمایه گذاری کردند حالا میگید تقصیر خودم مردمه
حتما سخنرانی همه مقامات عالی کشور در مورد بورس را سرچ چک ببینید چه کسانی مردم را تشویق کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
فقط دارن سرمون شیره می‌مالند اگر گرفتنشون پولمون بدین دیگه چرا اصلی کارا راس راس میچرخن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
شاخص کل هموزن را به۵۳۰هزار واحد برسانید این تنها راه حلتونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
قوه قضاییه باید به موضوع فروش صندوق پالابش یکم با دو برابر قیمت به مردم بیچاره ورود کند و دژپسند رو به دادگاه بکشه و محاکمه کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
نابود کردن الان 90 درصد تو ضرر هستم، میگن دیگه بلند مدت داشته باش، 2 سال تو بانک هم بود حداقل پول خودم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
خب باتوجه به قانع نبودن توضیحات اعضای هیئت مدیره سابق بورس ، سهامداران منتظرند تا برخورد دستگاه قضا با این متخلفینِ زالو صفت بورس و فرابورس را مشاهده کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
در قضیه ی دستکاری بورس و فرابورس و کلاهبرداری توسط حقوقی ها ی بورس و فرابورس چه در دولت روحانی و چه در دولت فعلی علیرغم هشدارها و تذکرات رئیس قوه ی قضائیه همچنان بر تخلفات خودشان اصرار و هر روز بیشتر از روزقبل به سهامداران حقیقی ضرر و زیان بیشتری وارد می کنند تا سهامداران حقیقی را از میدان بدر کنند.
سهامداران متضرر بورسی از دستگاه قضا استدعا دارند که با متخلفین و اختلاسگران و مسببین سقوط بورس قاطعانه برخورد کنند و حق و حقوق متضررین بورس و فرابورس را از حلقوم این زالو صفتان بیرون بکشند و به سهامداران تحویل دهند. انشاء الله که حق به حقدار برسه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
امیدی به قوه قضائیه نداشته باش وقتی نام این قوه را بین سازمان هایی که سواحل را گرفته بودن میبینی نمیشه امیدی داشت یعنی این قوه ای که خودش باید جلوی تخلف را میگرفته خودش تخلف کرده وسواحل را گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
اقدام هفتم رو من میگم:
اعدام در ملا عام به تعداد هر نفر ۷۰ بار.
Iran (Islamic Republic of)
محمد طاهر
۲۰:۱۵ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
نمی دونن چه دردی است اسامی شان را اعلام نمی کنید ، که این خود باعث افزایش شایبه دست داشتن خود دولت است ، حالا که محکوم شده اند قبلاً می گفتند چون هنوز حکم صادر نشده اسامی و چهره اعلام نمیشود ، حالا که می گویید محکوم شده اند؟
در کشورهای توسعه یافته خیلی راحت حتی متهم هم میشوند هم چهره و هم اسامی را اعلام می کنند .
Iran (Islamic Republic of)
43
۰۹:۴۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
به نظر من دولت باید نسبت به قضیه بورس خیلی حساس باشه واون را پیگیری بکنه. صد درصد دست هایی پنهان پشت این قضیه بورس است. هزاران نفر مالباخته اند. وزندگی اشان نابود شده. اگر دولت فوری به این موضوع ورود نکند واهمال نماید وبا متخلفان برخورد ننماید. این احتمال وجود دارد مالباختگان کاسه صبرشان لبریز شده به خیابان ها بریزند واون موقع کار سخت تر خواهدشد . قوه قضاییه اقدام کن .
آخرین اخبار