دبیر هیات ورزش جانبازان و معلولان استان اصفهان گفت: ارتقاء ورزش معلولان مستلزم برگزاری پی‌درپی مسابقه‌ها و رویداد‌های ورزشی با هدف تشویق و انگیزه‌بخشی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - محمدصادق پسندیده گفت: در قالب رخداد‌های ورزشی است که جامعه معلول برای روی‌آوری به ورزش در بخش همگانی ترغیب می‌شود و از سوی دیگر ورزشکاران حرفه‌ای توانمندی خود را بالا می‌برند.

از سوی دیگر برای پیشرفت ورزش جانبازان و معلولان بویژه در بخش همگانی نیاز است که نهاد‌های مختلف سهیم شوند تا بتوان اعتبارات مورد نیاز را تامین کرد.

او گفت: بدون شک ورزش از جمله بهترین راهکار‌های توانمندسازی معلولان به شمار می‌رود بخصوص‌اینکه این قشر جامعه آسیب پذیرتر هستند و باید بطور ویژه‌تر برای آنان برنامه‌ریزی شود.

پسندیده می‌گوید در یک سال اخیر تاکنون بالغ بر ۹ برنامه و رخداد ورزشی جانبازان و معلولان با حضور افزون بر ۴۵۰ نفر در استان برگزار شده است.

آخرین برنامه برگزار شده جام شهید سلیمانی در هفت رشته دو و میدانی، تیراندازی، بوچیا، بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته، ورزش‌های الکترونیک و وزنه‌برداری بود که در دهه فجر آغاز شد و تا ابتدای اسفند ادامه یافت.

به گفته دبیر هیات ورزش جانبازان و معلولان استان اصفهان برگزاری رخداد‌های مشابه برای افزایش آمادگی ورزشکاران برای مسابقات آسیایی سال آینده ضروری است و این هیات برای سال ۱۴۰۱ در این بخش برنامه‌های بیشتری خواهد داشت.

جمعیت معلولان استان اصفهان بالغ بر ۲۴۰ هزار نفر است.

این استان بیش از ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی دارد.


منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.