مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : قبوض خانوار‌های کم مصرف مستمری بگیر بهزیستی استان کرمانشاه رایگان می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- فرحناز محمدی گفت : ۸۱ مرکز مثبت زندگی در سراسر استان کرمانشاه فعال بوده و مددجویان با توجه به محل زندگی خود می‌توانند از خدمات این مراکز استفاده کنند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اطلاعات و آمار مددجویان به صورت الکترونیکی در سامانه ثبت شده و در حال حاضر به مددجویان مستمری بگیر خدمات ارائه می‌شود.

بر اساس ابلاغیه وزارت نیرو و وزارت رفاه قبوض آب، برق، گاز خانوار‌های کم مصرف توسط بهزیستی کرمانشاه جمع‌آوری شده و پس از ثبت در سامانه و ارجاع به بهزیستی کشور و وزارت نیرو مبالغ مصرفی این خانواده‌ها رایگان اعلام می‌شود.

افرادی که تا به حال قبوض خود را ارائه نداده‌اند می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم به مراکز مثبت زندگی محله زندگی خود مراجعه کرده و مراحل رایگان کردن قبوض خدماتی خود را انجام دهند.

در حاضر تنها افرادی که مستمری بگیر بهزیستی بوده می‌توانند از این شرایط استفاده کنند و آن دسته از مددجویانی که در نوبت بوده در حال حاضر نمی‌توانند از خدمات استفاده کنند.

با توجه به جمعیت ۳۶ هزار نفر مستمری بهزیستی، ۸۱ مرکز مثبت زندگی کافی بوده و نیاز به تأسیس مرکز جدید نداریم و در هر مرکز سه مددکار بوده و هر کدام مسئولیت ۱۵۰ پرونده را بر عهده داشته و کار‌های مربوطه به مددجویان را انجام می‌دهد.

علاوه که جمع‌آوری قبوض که خدمتی جدیدی است، پیگیری مسائل توانبخشی، مشارکت‌های مردمی، آموزشی، اشتغال، تسهیلات و معرفی به بانک از جمله کار‌هایی است که مددکاران برای مددجویان انجام می‌دهند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.