کرم زاده گفت: با توجه به بناهای قدیمی موجود در شهر امیریه، این شهر می‌تواند به‌ شهر نمونه گردشگری تبدیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان  سمنان -  مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان سمنان می گوید: دو شهر بسطام و شهمیرزاد در زمره شهر‌های نمونه گردشگری استان سمنان هستند.

 طی تفاهم‌نامه بین اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان سمنان و شهرداری امیریه طرح بازسازی انتهای خیابان انقلاب امیریه در محدوده قلعهٔ اجرایی می‌شود.

 استان سمنان در جذب اعتبارات بازآفرینی نیز مشکلات جدی دارد و در استان چیزی در حدود صفر است لذا ما آمادگی داریم با در اختیار گذاشتن ساختمان اداری برای دامغان، ساختمان لطفی رو برای حفظ و تقویت میراثی تخلیه کنیم، همچنین انجمن خیران میراثی در شهرستان دامغان به زودی تشکیل خواهد شد و اگر شهرداری دامغان در قالب یک تفاهم نامه ۱۰ میلیارد تومان برای احیای بافت تاریخی شهرستان دامغان اختصاص دهد، اداره کل میراث استان سمنان برای احیای بافت تاریخی دامغان ۱۰ میلیارد تومان اختصاص خواهد داد.

مدیرکل میراث استان سمنان در ادامه افزود: کار مرمت و بازسازی کاروانسرای شاه عباسی بلوار شمالی دامغان از هفته آینده آغاز خواهد شد و در تلاشیم موزه آب را در بلوار شهید شاهچراغی دامغان راه اندازی کنیم و به دنبال تنظیم سند گردشگری برای شهرستان دامغان به عنوان سند راه هستیم.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.