وکیل معاضدتی در خدمت مردم

رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان از ارائه وکیل معاضدتی به مردم در این کانون خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - مجتبی زاهدیان گفت: کمیسیون معاضدت در کانون وکلای دادگستری خراسان تشکیل شده است تا به مردم ارائه خدمت کند و حجم زیادی از کانون به این بخش اختصاص یافته است.

او گفت: وکلای ما در همه سازمان‌های حمایتی حضور دارند و هر چند ماه از نهاد‌های مختلف نامه‌ای مبنی بر درخواست وکیل معاضدتی دریافت می‌کنیم.

قدیمی‌ترین نهاد مدنی کشور کانون وکلای دادگستری است؛ در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۳۱ لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری توسط مصدق تصویب شد.

رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب به وجود ایران قوی و مستحکم تاکید شده است و لازمه ایجاد این استحکام وجود نهاد‌های مدنی مستقل است.

او گفت: کانون وکلا اقدامات زیادی را در زمینه کمک به مردم انجام می‌دهد، با کمک شهرداری و شورای شهر مشهد وکیل ترمیمی که زیر مجموعه شهر ترمیمی است در دادسرا‌ها به مردم خدمت رسانی می‌کنند؛ در سال ۱۴۰۰ چهار هزار و ۴۰۰ نفر مراجعه مردمی به کانون وکلای دادگستری و مشورت حقوقی داشته ایم.

نائب رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان گفت: امسال پروانه هیچ وکیلی باطل نشده است، اما کمتر از ۱۰ مورد بحث تعلیق داشته ایم.

محمد مشتاقی گفت: در هفته وکیل مدافع تعدادی از وکلای کانون وکلا مشاوره حقوقی رایگان به مردم مشهد را در دستور کار خود قرار دادند.

انتهای پیام//م. ج.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.