نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: معلمان وظیفه مهم تربیت نسل آینده را بر عهده دارند کم‌توجهی یا بی‌توجهی به جامعه معلمان بسیار آسیب‌زاست.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - حجت الاسلام مصطفی محامی   در نشست با سرپرست مدیریت پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به اهمیت دانشگاه فرهنگیان و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این خصوص گفت: یکی از مشکلات در کشور عدم عملیاتی شدن بیانات رهبری است  بیانات رهبر معظم انقلاب را به طور خاص در خصوص دانشگاه فرهنگیان و به طور عام در خصوص دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تربیتی استخراج، محوربندی و سپس برنامه عملیاتی را طرح‌ریزی کنیم تا هم جدول برنامه‌ها در پیش‌روی ما باشد و هم معیاری برای گزارش عملکرد داشته باشیم.

او می گوید: حرف و حدیث‌هایی در خصوص دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان وجود دارد که بخشی از آن کم‌توجهی، کمبود امکانات و ظرفیت است که نیازمند جلب توجه، اهتمام مسوولان کشوری و پشتیبانی بیشتر بوده و در خود استان نیز شاید بتوان به طور موقت از ظرفیت سایر دستگاه‌ها استفاده کرده و به مرور امکانات را گسترش داد.

به گفته نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان  محتوای دانشی و مهارتی که به دانشجویان ارائه می شود مهم است و باید دقت داشت که در پذیرش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به هیچ عنوان با کسی مدارا نشود زیرا ورود فرد ضعیف به سیستم آموزش و پرورش به مدت ۳۰ سال چرخه تعلیم و تربیت را کُند خواهد کرد.

او گفت: بینش از دیگر نکات مورد تاکید است و مهم است که معلمان چگونه تربیت می‌شوند زیرا این قشر وظیفه تربیت نسل آینده ما را بر عهده دارند.

محامی گفت: کم‌توجهی یا بی‌توجهی به جامعه معلمان بسیار آسیب‌زا خواهد بود با توجه به تنوع قومی و مذهبی، حساسیت‌ها در استان ما بسیار است و پذیرش نیرو تنها از یک قوم و مذهب کار درستی نخواهد بود و از دیدگاه نظام همه اقوام و مذاهب شهروند نظام هستند.

او گفت: از طرف دیگر با وجود گروه‌های معاند و تحرکات دشمن در مرز و ایجاد فتنه‌های مختلف نمی‌توان باب ورود به عرصه تعلیم و تربیت را برای همه باز و اجازه ورود به هر کسی را بدهیم بلکه باید هم در گزینش اولیه و هم در دوره تحصیل سخت گیری ها لحاظ شود تا محصول خوبی در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

امام جمعه زاهدان  می گوید: بیان گزارش‌های آماری از عملکرد، آینه تمام نمای واقعیت نیست و خروجی کار، معیار سنجش عملکرد است و باید سطح نیروهای تربیت شده در دانشگاه فرهنگیان بررسی شود.

او گفت: ارزیابی خروجی‌ها نیز می‌تواند وجهه همت قرار گیرد و میزان تاثیرگذاری بر تربیت نیروها گزارش داده شود و مطلوب این است که آموزش و پرورش نیز بعد از گذشت مقطعی کوتاه گزارشی از عملکرد و سطح نیروهای به کار گرفته شده ارائه کند تا تفاوت بین نیروی پرورش یافته در دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه‌ها مشخص شود.

 محامی  گفت: کار، سخت و نیاز استان در عرصه تعلیم و تربیت زیاد است که در این جهت نیازمند تلاش شبانه روزی، همکاری و همبستگی همه بخش‌های داخل و خارج دانشگاه و مساعدت سایر دستگاه‌ها هستیم.

همچنین در ابتدای این دیدار علیرضا کیخا سرپرست مدیریت پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک در دانشگاه فرهنگیان استان بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ دانشجو مشغول تحصیل هستند .

او در ادامه به بیان مشکلات و موانع پیش روی حوزه تعلیم و تربیت در این دانشگاه پرداخت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار