صفایی گفت: سازمان بنادر سه توافقنامه از توافقنامه‌های ایران و قطر در حوزه دریایی و بندری که در سفر رییس جمهور به دوحه به امضا می‌رسد را زیر نظر وزیر راه پیش می‌برد.

باشگاه خبرنگاران جوان - علی‌اکبر صفایی گفت: از سوی وزارت راه و شهرسازی چهار توافقنامه مدنظر قرار گرفته که یک مورد در بخش هوایی، یک مورد بخش دریایی، یک مورد در حوزه بندری و چهارمین مورد توافق برای مطالعات ساخت تونل زیر دریا بین ایران و قطر استو از بندر دیر بوشهر تا قطر خواهد بود.

به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حال مذاکره و رایزنی هستیم و سازمان بنادر سه توافقنامه را زیر نظر وزیر راه پیش می‌برد تا در نهایت با حضور رییس جمهور به امضاء برسد.

صفایی گفت: این پروژه یک تحول عظیم برای قطر و نیز جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود تا خلیج فارس به شمال و جنوب متصل شود و ارتباط گسترده‌ای با کشور‌های غرب آسیا و حاشیه دریای خزر تا مدیترانه به وجود آید.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: توافقنامه مدنظر، گام بسیار بلندی برای ۲ کشور است، بخشی از این توافقنامه مربوط به حوزه دریایی و در عین حال دارای بخش جاده و ریل است و به همین دلیل کمیته مشترک تشکیل می‌شود و زمانی که مذاکرات ۲ کشور به نتیجه برسد، امضاء خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در صدر هیاتی اعم از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با هدف گسترش ارتباطات زمینی، بندری، دریایی و هوایی از سوی دو کشور به قطر سفر کرده است و فردا نیز رییس جمهور به دوحه سفر خواهد کرد تا توافقنامه‌های مربوطه بین دو کشور در بخش‌های مختلف در حضور وی به امضاء برسد.

البته ساعاتی بعد سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که توافقنامه ایران و قطر، برای «طراحی» تونل دریایی بین دو کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
اول خبر میگه ساخت تونل آخر خبر میگه طراحی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
ما متخصص تونل سازی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
واقعا این طرح اگر به مرحله اجرا شدن برسد فوق عالی خواهد بود. همچنین ترانزیت گاز قطر از ایران را هم نباید فراموش کرد که همه این طرحها طرحهای برد و بردی برای هر دو کشور همسایه و مسلمان خواهد بود
آخرین اخبار