طی ۲۴ ساعت گذشته برخی محلات شهر کرمانشاه دچار قطعی و یا افت فشار آب شدند که این مشکل هنوز هم کم و بیش دربرخی از نقاط ادامه دارد. طبق اعلام شرکت آبفا این مشکل ناشی از بروز یک حادثه در این منطقه بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- محلات میدان جمهوری، نقلیه، آقاجان، صابونی، وکیل آقا، ده مجنون، بهار، خیام، سعدی، مصوری، بازار توپخانه، رفعتیه، آرامگاه و ... از جمله مناطقی بودند که در این مدت با مشکل مواجه شدند و حالا مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه توضیحاتی درباره چرایی این قطعی و زمان برطرف شدن آن ارائه داد.

علی مرادی گفت: شکستگی خط ۵۰۰ میلیمتری پمپاژ جمهوری عامل این قطعی و افت فشار بوده است؛ این حادثه روز گذشته (۳۰ بهمن) رخ داد و باعث شد برخی مشترکین این محدوده تا ۱۲ ساعت دچار قطعی و یا افت فشار شوند.

 بلافاصله پس از بروز حادثه اکیپ‌های شرکت آب و فاضلاب برای تعمیر شکستگی پای کار آمدند، یادآور شد: اگرچه به دلیل بارندگی شدید شرایط کار دشوار بود، اما ساعت دو بامداد امروز در نهایت شکستگی تعمیر و در زمان کوتاهی مخزن منطقه آبگیری شد.

ساعت پنج صبح امروز (اول اسفند) آب وارد شبکه توزیع شد، اما به جهت اینکه مصرف مشترکین به دلیل قطعی و افت فشار چند ساعته بالا بود، باز هم شاهد خالی شدن مخزن بودیم.

پایدار شدن شبکه و تعادل در آن، با توجه به حادثه‌ای که رخ داده زمان‌بر است؛ از همین رو احتمال قطعی و یا افت فشار که ناشی از خالی شدن مخازن و یا هوا گرفتن است تا ۲۴ ساعت آینده وجود دارد، اما از آنجایی که شکستگی رفع شده، این قطعی و یا افت فشار موقتی و مقطعی خواهد بود.

احتمال بروز این مشکل در مناطق مرتفع و بالادست بیشتر است.

آقای مرادی ضمن قدردانی از همراهی مشترکین، گفت: اگر مشکل قطع و یا افت فشار آب مشترکین این محدوده ادامه دار شد، می‌توانند در تماس با سامانه ۱۲۲ درخواست آبرسانی سیار توسط تانکر را داشته باشند.

به گفته مرادی، اکیپ‌های شرکت آب و فاضلاب تا پایدار شدن وضعیت شبکه همچنان پای کار خواهند بود.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.