منابع رسانه‌ای اعلام کردند وزیر خارجه عربستان با مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در شهر مونیخ درخصوص مذاکرات هسته‌ای ایران رایزنی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - «فیصل بن فرحان» امروز (یکشنبه) با «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار و درخصوص مذاکرات هسته‌ای و توافق هسته‌ای ایران نیز با او رایزنی کرده است.

براساس گزارش عرب نیوز وزیر خارجه عربستان در این دیدار آخرین تحولات دور هشتم مذاکرات وین را با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار داده است.

پیش از این روز گذشته (شنبه) وزیر خارجه عربستان از احتمال برگزاری دور پنجم مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران خبر داد. با این حال از نظر او  تا کنون، هیچ پیشرفت بنیادینی در روند مذاکرات صورت نگرفته است.

شایان ذکر است ایران و عربستان سال گذشته مذاکرات مستقیمی را در بغداد- پایتخت عراق و به میانجی‌گری این کشور آغاز کردند. «فواد حسین» وزیرخارجه عراق نیز چندی پیش در تماس تلفنی با همتای عربستانی خود از آمادگی این کشور برای برگزاری دور پنجم مذاکرات میان تهران و ریاض خبر داده بود.

ماه گذشته نیز یک مسئول عراقی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق و قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی این کشور، اقدامات گسترده‌ای برای زمینه سازی جهت برگزاری دور جدید دیدار‌های ایران و عربستان در بغداد، انجام می‌دهند.

دوم دی ماه نیز «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در یک نشست خبری با «فواد حسین» وزیر خارجه عراق در تهران با اشاره به نقش بغداد در برگزاری چهار دور مذاکره بین ایران و عربستان اعلام کرد عربستان سعودی با صدور ویزا برای سه تن از دیپلمات‌های ایران به عنوان دیپلمات‌های مستقر در سازمان همکاری اسلامی در جده موافقت کرده و ویزای این دیپلمات‌ها دریافت شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
مذاکره دیگر کافی است؛ حجت بر همه‌ی دشمنان تمام شده است. همین امروز مذاکرات فرسایشی را تا زمان اجرای سیاست قطعی یعنی لغو تمام تحریم‌ها و راستی‌آزمایی دقیق آن به حالت تعلیق درآورید؛ اگر چنانچه تا یک ضرب الاجل مشخص مثلاً سه ماه دیگر این سیاست اجرا شد، به مذاکرات برگردید؛ در غیر این‌صورت با اقتدار از برجام خارج شوید و این شجره‌ی خبیثه را ریشه‌کن کنید.
Germany
ما سر کار باشیم
۲۱:۰۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
هر قراردادی را هم امضا می کنیم
آخرین اخبار