پشتیبانی از کدک ویدیویی AV۱ در تراشه پرچمدار بعدی کوالکام

تراشه پرچمدار بعدی شرکت کوالکام برای پشتیبانی از کدک ویدیویی AV۱ ارائه خواهد شد و احتمالا Snapdragon ۸ Gen ۲ نام خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان - هدف از کدک ویدیویی AV۱ بهبود کارایی پهنای باند در ویدیو‌های با کیفیت بالا است و قبلاً توسط YouTube و Netflix استفاده شده است.

بر اساس گزارش جی اس ام آرنا، با این حال، تراشه‌های فعلی کوالکام برخلاف تراشه‌های پرچم‌دار Exynos سامسونگ در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، از رمزگشایی بومی ویدیو‌های AV۱ پشتیبانی نمی‌کنند.

البته کوالکام به سرعت به این موضوع پی خواهد برد و رمزگشایی AV۱ را در تراشه پرچمدار آینده خود، در سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد کرد. منبع این اطلاعات می‌گوید تراشه SM۸۵۵۰ اولین تراشه کوالکام خواهد بود که از کدک ویدیویی AV۱ پشتیبانی می‌کند.

شماره مدل تراشه Snapdragon ۸ Gen ۱ فعلی SM۸۴۵۰ است، بنابراین احتمالاً می‌توان حدس زد که ما در اینجا در مورد  تراشه Snapdragon ۸ Gen ۲ صحبت می‌کنیم.

تراشه پرچمدار بعدی کوالکام

شرکت سامسونگ می‌گوید رمزگشایی AV۱ در تراشه‌های Exynos ۲۱۰۰ و Exynos ۲۲۰۰ باعث می‌شود زمان پخش طولانی‌تری هنگام پخش محتوای تصویری وجود داشته باشد.

شرکت طراح تراشه کوالکام، یکی از چندین شرکت مرتبط با تلفن همراه بود که در چند روز گذشته سود‌های زیادی را گزارش کرده است. کوالکام برای سه ماهه اول مالی در سال ۲۰۲۲، درآمد ۱۰.۷۱ میلیارد دلاری (براساس اصول پذیرفته شده حسابداری) را گزارش داد که ۳۰ درصد بیشتر از سه ماهه اول مالی سال ۲۰۲۱ بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار