جدیدترین تحقیق فضایی؛ مطالعه شعله‌های آتش در فضا

درک چگونگی گسترش شعله‌ها و نحوه سوختن مواد در محیط‌های مختلف برای ایمنی فضانوردان آینده بسیار مهم است.

باشگاه خبرنگاران جوان - یکی از بزرگترین تهدیدات برای هر ماموریت فضایی، به ویژه آن‌هایی که همراه با حضور فضانوردان است، آتش سوزی است. آژانس‌های فضایی مانند ناسا طیف گسترده‌ای از مواد نسوز را برای اهداف مختلف ایجاد می‌کنند، اما همچنان محافظت کامل در برابر آتش سخت است زیرا تفاوت در جریان هوا و گرانش به این معنی است که آتش در فضا متفاوت از روی زمین رفتار می‌کند.

به گزارش digitaltrends، اکنون، مجموعه جدیدی از آزمایش‌ها در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) با هدف مطالعه آتش در فضا برای درک بهتر نحوه محافظت از کاوشگران فضایی آینده در حال انجام است. پل فرکول، دانشمند پروژه SoFIE در مرکز تحقیقات گلن ناسا در کلیولند، در بیانیه‌ای گفت: "با برنامه‌ریزی ناسا بر روی دیگر اجرام سیاره‌ای مانند ماه و مریخ، ما باید بتوانیم با حداقل خطر در آنجا زندگی کنیم. درک چگونگی گسترش شعله ها و نحوه سوختن مواد در محیط های مختلف برای ایمنی فضانوردان آینده بسیار مهم است."

یک کشتی باری که امروز شنبه 19 فوریه به آب انداخته می شود، پروژه ای به نام سوخت جامد احتراق و انقراض (SoFIE) را به ایستگاه فضایی بین المللی حمل می کند تا به اتاق تحقیقات آتش نشانی ایستگاه اضافه شود. علاوه بر آزمایشی در زمینه اطفاء حریق و مواد نسوز، با بررسی میزان قابل اشتعال مواد مانند پلکسی گلاس و پارچه های پنبه ای میزبان آزمایشاتی در مورد چگونگی گسترش آتش خواهد بود.

آتش در فضا

فرکول می‌گوید: "روی زمین، گرانش تأثیر عمیقی بر شعله‌ها دارد، اما در کاهش جاذبه فضا، آتش می‌تواند رفتار غیرمنتظره‌ای داشته باشد و می‌تواند خطرناک‌تر باشد. ایده این است که ببینیم آتش وقتی در محیط ریزگرانشی ایستگاه فضایی قرار دارد، برخلاف گرانشی که در اینجا روی زمین وجود دارد، چگونه رفتار می کند. سپس می‌توان از آن برای پیش‌بینی چگونگی رفتار آتش در محیط‌های با جاذبه پایین‌تر مانند ماه یا مریخ استفاده کرد."

لورن براون، مدیر پروژه در گلن، گفت: "SoFIE بر اساس تحقیقات قبلی ناسا در مورد اشتعال پذیری ساخته شده است." مانند سایر مطالعات شعله، این تحقیق به چگونگی اشتعال، سوختن و خاموش شدن اشیا در فضا می پردازد. این پایه ای برای ادامه پروازهای فضایی انسان فراتر از مدار پایین زمین فراهم می کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار