سردار قلب ها در اندیشه نخبگان دینی و مذهبی ایرانی و خارجی

سومین کنفرانس بین المللی «مکتب شهید سلیمانی و تمدن نوین اسلامی»در تهران آغاز به کار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان -«داود عامری»، دبیر کل «مجمع جهانی صلح اسلامی» در توضیح ویژگی‌های این کنفرانس مجازی به حضور ۵۰ نفر از نخبگان و اندیشمندان علاقه‌مند به مکتب شهید سلیمانی در قالب ۴ پنل اشاره کرد و از انتشار دیدگاه‌های این نخبگان در قالب یک جلد کتاب خبر داد.

وی یادآور شد که حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، از شهید سلیمانی به عنوان یک مکتب یاد کرده اند و بر همین اساس تاکید کرد وظیفه علاقه‌مندان به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این است که برای نشر مکتب وی و درس آموزی از آن تلاش کنند.

در نخستین روز این کنفرانس ۴ روزه، چند تن از اندیشمندان ایرانی و خارجی درباره اندیشه، افکار و ویژگی‌های برجسته حیات شخصی و حرفه‌ای فرمانده شهید سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران، سخن گفتند.

حجت الاسلام و المسلمین، دکتر مهدی ایمانی پور گفت: سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی بر مبنای اصل اساسی «اطاعت مطلق از ولایت فقیه» موفق شد با ارائه بیانی نوین و بدیع از مکتب اهل بیت علیهم السلام، مبارزات خود را در منطقه غرب آسیا با هدف برقراری صلح پایدار برای اقوام و مذاهب گوناگون هدایت کند.

حضرت آیت الله نوری حاتم ساعدی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه نجف اشرف، یکی دیگر از سخنرانان جلسه دیروز، تاکید کرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مجموعه‌ای از صفات را در خود داشت که به ظاهر با یکدیگر ناهمگون بودند، اما مجموعه آن‌ها ترکیبی بدیع و منحصر به فرد را شکل داد. در واقع، جمیع این خصایص از او فرمانده‌ای خبره، سیاستمداری ماهر ودارای قلبی رئوف ساخته بود که فراتر از دغدغه‌های قومی و مذهبی برای نجات انسان‌ها تلاش می‌کرد.

 «علی ابولخیر»، نویسنده و از فعالان رسانه‌ای کشور مصر در سخنان دیروز خود تصریح کرد مکتب شهید سلیمانی بر مبانی نهضت مقاومت علوی و شهادت حسینی استوار است و به همین دلیل تحت تاثیر ارزش‌های غربی، ارزش‌های صهیونیستی و حروف لاتین قرار نمی‌گیرد و به جغرافیا محدود نیست، بلکه متاثر از ارزش‌های اسلام نابی است که همه ملت‌های اسلامی تحت آن متحد می‌شوند.

«حسین جمعه»، پژوهشگر و رئیس اتحادیه نویسندگان عرب در سوریه، فرمانده شهید سپاه قدس ایران را چهره‌ای ملی و شخصیتی وطن دوست دانست که برای ارتقای آرمان‌های کشورش که به گروه گسترده جهان اسلام تعلق دارد، در میادین جنگ یا دیپلماسی مخلصانه وارد عمل می‌شد. وی تاکید کرد که ویژگی اصلی شهید سلیمانی این بود که دغدغه اش مبارزه برای رهایی مستضعفان در سراسر جهان بود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار