هواشناسی خراسان جنوبی با نفوذ توده هوای ناپایدار به جو استان در خصوص وزش باد شدید تا خیلی شدید، کاهش کیفیت هوا، رگبار و رعد و برق هشدار داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با نفوذ و فعالیت توده هوای ناپایدار جوی از اواخر وقت یکشنبه تا پیش از ظهر سه شنبه وزش باد شدید تا خیلی شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، برخی ساعات کاهش دید افقی، رگبار و رعد و برق، در نواحی کوهپایه‌ای و مستعد احتمال بارش تگرگ و در مناطق مرتفع و گردنه‌ها احتمال بارش برف پیش بینی می‌شود.

او گفت: مناطق تحت تأثیر این سامانه شهرستان‌های طبس، بشرویه، سرایان، فردوس، قائنات، بیرجند، حاجی آباد زیرکوه، درمیان، سربیشه، خوسف و نهبندان هستند.

لطفی گفت: احتمال خسارت به سازه و پوشش گلخانه‌ها و جدا شدن سقف‌های موقت، احتمال شکسته شدن درختان آسیب پذیر، اختلال در عبور و مرور، لغزندگی و یخزدگی سطح جاده ها، وقوع رواناب در برخی مناطق شمالی استان، احتمال خسارت به تابلو‌های تبلیغاتی و سقوط دکل‌ها و داربست‌های فلزی، احتمال خطر سقوط اجسام از ارتفاع و ساختمان‌ها به ویژه کارگاه‌های ساختمانی، محدودیت در انجام فعالیت‌های عمرانی و ساختمان سازی وجود دارد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.