اردوی نسیم برادری با مشارکت ۱۵ روحانی شیعه و ۱۵ مولوی اهل تسنن در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - اسماعیلی مسئول آموزش اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی، با اشاره به برگزاری اردوی «نسیم برادری» در آخرین هفته بهمن‌ در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان گفت: ویژگی این اردوی جهادی، مشارکت و همکاری ۱۵ روحانی شیعه و ۱۵ مولوی اهل تسنن بود که هدف آن، در کنار محرومیت‌زدایی، نشان دادن «الگوی وحدت عملی مسلمانان» است.

این اردوی سه‌روزه از ۲۶ بهمن آغاز و تا ۲۹ بهمن ادامه داشت و با رویکرد کمک به محرومان و خانواده‌های نیازمند کنارک که بر اثر وقوع سیل خانه‌های آن‌ها تخریب‌شده و یا آسیب دیده اند، برگزار شد.

عمده فعالیت‌های این گروه‌های جهادی، عمرانی بود و شامل تعمیر خانه‌های مردم محروم منطقه و ایزوگام کردن سقف خانه‌های نیازمندان و به‌ویژه خانه‌های ایتام شد. تهیه بسته‌های معیشتی و فعالیت‌های آموزشی نیز از دیگر رویکرد‌های این اردو بود.

حجت‌الاسلام محمد حاجی اسماعیلی  می‌گوید: هدف ما از برگزاری این اردو، علاوه بر رسیدن به وحدت عملی، تبدیل علمای اهل تسنن به فعالان اجتماعی است تا در مناطق خود تشکیلات مختلفی ایجاد کنند و قادر به حل مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی منطقه باشند.

این تشکیلات از طرف سازمان تبلیغات اسلامی مورد حمایت قرار می‌گیرند و این سازمان برای برطرف کردن نیاز‌های علمی و مادی جامعه اهل تسنن کشور و ایجاد ارتباط علمای این جامعه با نهاد‌های انقلابی و حاکمیتی، تسهیل‌گری می‌کند که تاکنون نیز در این زمینه بسیار موفق بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار