مدیر عامل شرکت گاز ایلام گفت: به منظور سرعت بخشیدن به ترمیم مسیر‌های انشعابات روستایی، تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت گاز و بنیاد مسکن ایلام منعقد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - آقای عباس شمس‌اللهی گفت: ترمیم و مرمت مسیر نوار‌های حفاری شده برای احداث شبکه گاز، شامل زیرسازی و روسازی‌های آسیب دیده با در نظر گرفتن کلیه هزینه‌های مربوطه و مطابق مشخصات فنی مورد تائید و نظارت بنیاد‌مسکن استان با رعایت کلیه موارد ایمنی انجام می‌گیرد.

هزینه اجرای زیرسازی و ترمیم آسفالت ترانشه‌ها از سوی شرکت گاز، بر‌اساس فهرست بهای وزارت نفت و سازمان مدیریت برآورد و پرداخت می‌گردد.

با توجه به اینکه عملیات گازرسانی و توسعه شبکه گاز نیازمند حفاری کانال برای لوله‌گذاری و نصب انشعاب است، اجرای توسعه شبکه و احداث شبکه جدید گاز مستلزم تخریب معابر عمومی و کوچه‌ها خواهد بود و با در نظر گرفتن این موضوع که مسیر‌های حفاری شده در مسیر رفت و آمد ساکنین محلی اخلال ایجاد می‌کند، تسریع و ترمیم به‌موقع حفاری‌های صورت گرفته مسئله‌ای است که به صورت جدی باید مورد توجه قرار بگیرد و انعقاد تفاهم‌نامه مذکور در همین راستا بوده.

برخی از معابر روستایی معابر سخت و صعب العبوری هستند که با انجام عملیات حفاری، امکان تردد به ویژه در فصول بارندگی را برای مردم به حداقل رسانده و مشکلاتی برای اهالی به وجود خواهد آورد.

کل مراحل عملیات اعم از حفاری، لوله‌گذاری و پرکردن کانال می‌بایست در کوتاهترین زمان ممکن صورت گیرد که این مهم طی تفاهمنامه با بنیاد مسکن مرتفع شده است.

ترمیم مسیر‌ها شامل زیرسازی و روسازی مسیر‌های آسیب دیده و بازسازی و ترمیم ترانشه‌های حفاری شده مطابق مشخصات فنی و با رعایت کلیه موارد ایمنی و نظارتی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان واگذارشد که با امضای این قرارداد افزون بر ارتقای رضایتمندی اجتماعی، شاهد اشتغال‌زایی غیرمستقیم شرکت گاز با تکیه بر ظرفیت‌های استانی و نیرو‌های بومی خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از پرداخت مطالبات سنواتی ۱۳۱ دهیاری استان مربوط به سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خبر داد.

 بهسازی معابر و ترمیم آسیب‌های ناشی از حفاری معابر روستایی از محل اعتبارات بند " د" و "ق" قانون بودجه پرداخت و مطالبات ۱۳۱ روستای استان ایلام به دهیاری‌ها پرداخت شد.

به این تعداد روستا، مبالغی بین ۵ تا ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شده‌.

امسال بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال مطالبات سنواتی دهیاری‌های سطح استان پرداخت شده.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.