مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال بیش از یک میلیون مسافر از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز جابجا شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -آقای آذری گفت: طبق آمار منتشر شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تا ابتدای بهمن ماه امسال یک میلیون و ۴۰ هزار و ۵۸۰ مسافر از فرودگاه تبریز اعزام و پذیرش شده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال از رشدی ۲۹ درصدی برخوردار است.

بر همین اساس تعداد نشست و برخاست پرواز‌ها در فرودگاه تبریز از ۷۷۶۷ پرواز طی پارسال به ۱۰ هزار و ۱۹۷ پرواز در ۱۰ ماهه نخست امسال رسید که نشان دهنده‌ افزایش ۳۱ درصدی در این بخش است.

 از مجموع ۹۷۸ پرواز در دی ماه، تعداد ۸۱۴ پرواز سهم مسیر‌های داخلی و ۱۶۴ پرواز نیز به مسیر‌های خارجی اختصاص داشت که مسیر «تبریز–مهرآباد» (و بالعکس) در پرواز‌های داخلی و مسیر «تبریز-استانبول» (و بالعکس) در پرواز‌های بین المللی پرتردد‌ترین مسیر‌های پروازی فرودگاه تبریز در دی ماه امسال بودند.

 از پنجم اسفند ماه امسال، فرایند انجام پرواز‌های عتبات فرودگاه تبریز به ترمینال حج این فرودگاه منتقل می‌شود.

 با توجه به چشم انداز افزایش پرواز‌های مسیر «تبریز–نجف» در هفته‌های آتی و همچنین در پیش بودن پرواز‌های ویژه ایام نوروز به جهت جلوگیری از تداخل پرواز‌ها و خدمت رسانی مطلوب‌تر به مسافرین محترم فرودگاه تبریز، کلیه‌ پرواز‌های عتبات از هفته آینده به ترمینال حج این فرودگاه انتقال خواهند یافت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.