وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اگر مذاکرات وین شکست بخورد، آمریکایی‌ها و طرف مقابل مسئول آن هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با «سی ان ان» خاطر نشان کرد که اگر مذاکرات وین شکست بخورد مسئول آن آمریکایی‌ها هستند.

حسین امیرعبداللهیان که اکنون در آلمان حضور دارد در مصاحبه با کریستین امانپور، خبرنگار سی ان ان درباره مذاکرات وین گفت: «ما نسبت به نتایج مذاکرات وین خیلی خوشبین هستیم. اما چرا ما خوشبین هستیم؟ این به سیاست‌های ریاست جمهوری ایران، آقای رئیسی برمی‌گردد. ما خیلی جدی خواستار رسیدن به یک توافق خوب با طرف‌های دیگر برجام هستیم و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم.»

او در ادامه اظهار داشت که مذاکرات وین اکنون در برهه حساسی قرار دارد و اگر طرف‌های دیگر برجام و آمریکا واقع بینانه عمل نکنند، مسئول شکست این توافق خواهند بود.

امیرعبداللهیان در انتها بار دیگر با تاکید بر جدیت ایران در مذاکرات وین اعلام کرد که مقامات ایرانی نسبت به این مذاکرات بسیار جدی هستند و قصد دارند که به یک توافق خوب دست یابند.

پیش از این نیز، صدراعظم آلمان، در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ با نادیده گرفتن بدعهدی طرف آمریکایی و غربی‌ها با اشاره به دور هشتم مذاکرات وین، ادعا کرد که همه عناصر برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران آماده هستند.

هشتمین دور مذاکرات هسته ای ایران هم اکنون در وین در حال برگزاری و در روزهای اخیر نشست های فشرده ای میان اعضا برگزار شده است. مقامات ایرانی در این گفتگو‌ها بر لغو کامل تحریم‌ها متمرکز هستند و ضرب الاجل‌های غرب را فضاسازی برای دست کشیدن از پیشنهادات قانونی خود که بر اساس مفاد برجام است، عنوان می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۴:۳۱ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
جزئیات توافق جدید چی هست؟؟؟
بنویسید که دیگر چه امتیازاتی از ایران میرود
مردم کم حساب نکنید: در اروپا حرف از کامل شدن توافق می زند یعنی چه؟
چه چیزی را به نفع خودشان تغییر دادند؟
کجا را دوباره بتون بریزند؟؟
Germany
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
مذاکره دیگر کافی است؛ حجت بر همه‌ی دشمنان تمام شده است. همین امروز مذاکرات فرسایشی را تا زمان اجرای سیاست قطعی یعنی لغو تمام تحریم‌ها و راستی‌آزمایی دقیق آن به حالت تعلیق درآورید؛ اگر چنانچه تا یک ضرب الاجل مشخص مثلاً سه ماه دیگر این سیاست اجرا شد، به مذاکرات برگردید؛ در غیر این‌صورت با اقتدار از برجام خارج شوید و این شجره‌ی خبیثه را ریشه‌کن کنید.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
چرا غربیا راستشو به ملتشون نمیگن که اگه ما از برجام بریم بیرون به معنی جنگ با ایرانه و حداقل نصف جمعیت اروپا و آمریکا تو این جنگ نابود میشن تا مردمشون بدونن با ترامپ و جمهوریخواها چیکار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
بلند شو خیلی خوابیدی داری هزیان می گی
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۶:۲۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
با همین فرمون برین جلو . مهم امضای توافق نیست ، شیر فهم شدن طرف مقابل در مورد مواضع محکم ما مهم تره . هزار دورم که بزنن آخرش باید بیان دباغ خونه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
کشور ما داره ورشکست می شه مردم ما در فقر و فلاکت گرفتار شدن چی می گی برا خودت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
و مسئول عواقبش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
همانهایی هستند که فکر می کنند باید بر منطقه حلال شیعی حکومت کنند
آخرین اخبار