گل های شب بویی که به همت دو جوان گلخانه دار پرورش داده می شوند، در ایام نوروز زینت بخش میادین و معابر بشرویه خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - با نزدیک شدن به ایام عید نوروز، همه جا رنگ و بوی بهاری می‌گیرد و شهر‌ها هم به استقبال بهار می‌روند.

زیباسازی شهر‌ها و کاشت گل‌های طبیعی در معابر و میادین شهری یکی از اقداماتی است که شهرداری‌ها برای زیبایی شهر‌ها در آستانه سال جدید انجام می‌دهند.

حالا در بشرویه دو جوان خوش ذوق و خلاق، با پرورش گل شب بو در یک گلخانه ۳۰۰ متری، قصد دارند گل‌های رشد یافته را در میادین و معابر شهری بشرویه بکارند.

۶ ماه تلاش برای پرورش گل 

یکی از جوانان بشرویه‌ای که به پرورش گل‌های شب بو مشغول است می‌گوید: گل‌هایی که اکنون آماده استفاده در شهر شده اند، حاصل زحمت شبانه روزی ۲ نفره ما در ۶ ماه است.

او می‌گوید: این گل نمادی از عید است و در تلطیف روحیه مردم در زمان نزدیک شدن به سال جدید می‌تواند نقش ایفا کند.


بیشتر بخوانید


این جوان گلخانه دار بشرویه‌ای می‌گوید: خودمان نیز در زمان پرورش گل‌های شب بو که یکی از زیباترین گل‌ها به شمار می‌روند، شادی و نشاط خاصی داشتیم.

او می‌گوید: شهرداری‌ها می‌توانند از محصول ما استفاده کنند و شهر‌ها را با این گل‌ها تزئین کنند؛ درخواست می‌کنیم تا مسئولین از ما حمایت کنند و بتوانیم کار خودمان را گسترش دهیم.

شب بوها به میادین بشرویه می آیند

بلالی شهردار بشرویه گفت: قرار شده است از گل‌های شب بو، پس از اینکه آماده انتقال شدند در میادین و معابر اصلی شهر بشرویه استفاده شود.

او گفت: پیشنهاد شده است که این گلخانه داران طرح پیشنهادی خود را برای توسعه کار به شهرداری اعلام کنند تا در کمیسیون سرمایه گذاری شهرستان مطرح شود و پس از تصویب به اجرا در آید.

سرچاهی مدیر جهاد کشاورزی بشرویه نیز گفت: تسهیلاتی با بازپرداخت ۷ ساله داریم که می‌توانیم به این افراد ارائه کنیم تا بتوانند فضای خود را برای گلخانه داری توسعه دهند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.