رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در سفر به گیلان از پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای ساخت خانه‌های روستایی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز در بازدید از روند اجرای طرح‌های بنیاد مسکن در روستا‌های شفت و فومن گفت: در جلسه شورای عالی مسکن تسهیلات ویژه‌ای برای خانه‌های روستایی درنظر گرفته شده که به زودی پرداخت می‌شود.

به گفته او، باز پرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله و با سود ۵ درصد است که ضمانت آن بصورت سفته زنجیره‌ای ۳ نفره است.

برای پرداخت این تسهیلات ناهماهنگی‌هایی بین دستگاه‌های مربوطه وجود داشت که با دستور رئیس جمهور این مشکلات بزودی حل خواهد شد.

تسریع در بازنگری طرح هادی و آسفالت معابر روستایی و قول مساعد داده شد تا با اختصاص اعتبارات ویژه و قیر رایگان معابر روستایی آسفالت شود.

در سفر به شفت، از روستا‌های کلاشم و سفید مزگی شفت، بازدید و از نزدیک با ساکنان و مسئولان محلی دیدار و گفتگو کرد.

تصویب ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و بازنگری طرح‌های هادی کشور خبری بود که رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشوردر بازدید از طرح‌های هادی روستایی فومن داد.

این میزان اعتبار در کمیسیون تلفیق مجلس به تصویب رسیده و پس از تصویب در صحن علنی مجلس در سال ۱۴۰۱ برای اجرا و بازنگری طرح‌های هادی روستائی هزینه خواهد شد.

کارشناسان منابع طبیعی و بنیاد مسکن در حال بررسی این طرح هستند تا اراضی ملی که در بافت طرح‌های هادی قرار دارند، برای صدور سند به بنیاد مسکن واگذار شود.

در ادامه سفر به فومن به روستای سخت گذر خجکه آلیان فومن رفت و با مادر شهید محمود فریدی دیدار کرد.

عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون جانفشانی‌های شهداست و امروز وظیفه همه ماست که ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

شهید محمود فریدی در سال ۶۶ در منطقه عملیاتی بانه کردستان به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.