مهم‌ترین حوادث ۳۰ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مهم‌ترین حوادث امروز شنبه سی‌ام بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و پارسیان

فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف سواری پژو و کشف ۱۱۷ کیلو تریاک در عملیات مشترک فارس و پارسیان خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان پارسیان از توابع استان هرمزگان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با سواری پژو ۴۰۵ در محور بندرعباس-شیراز در حال انتقال یک محموله تریاک است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان لامرد پس از هماهنگی با مقام قضائی به این محور اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی سواری پژو حامل تریاک را شناسایی و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی استان گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه راننده خودرو را رها و متواری شد و در بازرسی از سواری پژو ۱۱۷ کیلو تریاک کشف شد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه در این خصوص یک سواری پژو پارس که اسکورت محموله بود توقیف و راننده نیز دستگیر شد، گفت: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد.

غذای قاچاق حیوانات وارد بازار نشد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از کشف ۳ هزار و ۴۴۱ کیلوگرم غذای قاچاق حیوانات به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین گشت زنی در محور فیروزآباد-شیراز به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

او گفت: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۳ هزار و ۴۴۱ کیلوگرم غذای حیوانات که قاچاق و فاقد مدارک قانونی بود را کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس گفت: کارشناسان ارزش غذا‌های مکشوفه را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و در این راستا راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قانونی شد.

در منزل مسکونی ۷۴ کیلو حشیش کشف شد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۷۴ کیلو و ۲۰۰ گرم حشیش و دستگیری یک قاچاقچی در یکی از محله‌‎های شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ سیدموسی حسینی گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در یکی از محله‌‎های شهرستان شیراز در منزل خود اقدام به خرید و فروش حشیش می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

به گفته او، ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از آن منزل ۷۴ کیلو و ۲۰۰ گرم حشیش کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد و برخورد با خرده فروشان و قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

کشف تریاک در ستون‌های کامیون

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۴۴ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ عظیم‌الله کرمی گفت: ماموران انتظامی نی‌ریز حین گشت‌زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو ۴۴ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در ستون‌های اتاق عقب کامیون جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی نی ریز گفت: راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

دپو سوخت قاچاق در منزل

فرمانده انتظامی داراب از شناسایی محل دپو سوخت قاچاق و کشف ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: ماموران انتظامی شهرستان داراب با اقدامات فنی و تخصصی از دپو سوخت قاچاق در یک منزل مسکونی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به دستگیری یک نفر در این خصوص، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف کامیون با ۵۶ راس گوسفند قاچاق 

فرمانده انتظامی خرامه از کشف ۵۶ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام، ماموران انتظامی خرامه هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این کامیون ۵۶ رأس گوسفند قاچاق که فاقد هرگونه مجوز دامپزشکی بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی خرامه گفت: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

گشت زنی هدفمند پلیس باعث کشف خودرو سرقتی شد

فرمانده انتظامی سروستان از کشف خودرو پراید مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم آرش بخشایی مطلق گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت سواری پراید در شیراز و متواری شدن سارق به سمت شهرستان سروستان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی سروستان سریعا به محور مواصلاتی اعزام و با انجام گشت‌های هدفمند و بازرسی مسیر‌ها موفق شدند خودرو را به صورت بلاصاحب در کنار جاده کشف کنند.

فرمانده انتظامی سروستان گفت: تلاش برای دستگیری سارق متواری با جدیت ادامه دارد و شهروندان برای پیشگیری از سرقت خودرو بایستی از لوازم ایمنی استفاده کنند و وسایط نقلیه خود را در پارکینگ‌های عمومی که دارای نگهبان هستند پارک کنند.

کشف ۱۰ دستگاه فلزیاب قاچاق در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف ۱۰ دستگاه فلزیاب قاچاق و متعلقات مربوطه به ارزش ۶ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی سپیدان حین گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو ۱۰ دستگاه فلزیاب خارجی قاچاق به همراه متعلقات مربوطه را کشف و در این رابطه ۴ نفر را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۶ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده‌اند.

سرهنگ فداکار گفت: برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

کشف موتورسیکلت قاچاق در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت خارجی در یک منزل مسکونی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند یک دستگاه موتوسیکلت خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار گفت: کارشناسان ارزش موتورسیکلت کشف شده را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند که در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری باند حفاران غیرمجاز در سرچهان

فرمانده انتظامی سرچهان از دستگیری حفاران غیرمجاز به قصد بدست آوردن آثار تاریخی و فرهنگی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه چند نفر در کوه‌های اطراف سرچهان در حال حفاری با دستگاه گنج یاب به قصد استخراج آثار باستانی هستند که بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: ماموران سریعا پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند ۴ نفر که در حال حفاری بودند را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی سرچهان  گفت: در بازرسی از آن مکان یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق به همراه متعلقات کشف شد و کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

کشف موتورسیکلت سرقتی در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارق و کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه توسط فردی به هویت معلوم در منزلش، بررسی موضوع در دستور ماموران پاسگاه انتظامی بخش"جره و بالاده" قرار گرفت.

او گفت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

او گفت: شهروندان وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی و پیشگیری از سرقت مجهز کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در کوه‌چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف محموله قاچاق یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی گفت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم قاچاق، مأموران انتظامی کوه‌چنار حین گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این اتوبوس ۲۳۱ ثوب پوشاک، ۲۷۹ عدد نوشیدنی ویتامین سی، ۷۶۰ عدد سیم جوش، ۵۴ قوطی شیر خشک، ۲۸ دستگاه اندروید باکس و ۵۴۰ عدد کابل شارژ موبایل خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف شد.

سرهنگ محمدی گفت: کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد  و راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی پاسگاه "سیوند" حین گشت زنی در یکی از محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو ۲۴۰ عدد شارژر فندکی و رم ریدر، ۲۸۸ عدد ابزار آلات و ۵ جعبه آچار خارجی قاچاق کشف شد و ارزش کالای قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: برخورد قاطع پلیس با قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از ورود کالا‌های ممنوعه یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی است.

اتوبوس حامل تریاک به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی آباده از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف ۵ کیلو تریاک در بازرسی از آن خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: در راستای تشدید برخورد جدی با سوداگران مرگ، ماموران انتظامی آباده حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو ۵ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در اتوبوس جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی آباده گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر شدند و متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار