معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۳۴ درصد از جامعه هدف کهگیلویه و بویراحمد برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا اقدام نکرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - محمد مهدی بانشی در نشست ستاد کرونا با بیان اینکه شمار مبتلایان در کهگیلویه وبویراحمد از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: ۳۰ درصد گروه‌های سنی که در بهمن ماه به ویروس کرونا مبتلا شدند گروه‌های سنی یک تا ۹ سال هستند.

او با بیان اینکه تعداد دانش آموزان مبتلا به اُمیکرون زیاد است، گفت: شهرستان مارگون بیشترین تعداد درگیری دانش آموزان مبتلا به اُمیکرون را دارد که لازم است محدودیت‌ها و دستورالعمل‌ها در مارگون جدی‌تر گرفته شود.

بانشی با بیان اینکه ۸۴ درصد فوتی‌های ناشی از کرونا، بیماری زمینه‌ای داشتند، گفت: درصد کشندگی ویروس کرونا در شهرستان گچساران همچنان زیاد است.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه ۳۴ درصد از جامعه هدف استان کهگیلویه و بویراحمد برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا اقدام نکرده اند، گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ نوع مختلف واکسن در استان وجود دارد.

حسنعلی عزت خواه مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه گفت: کیفیت آموزش به شدت در بین دانش آموزان پایین آمده و مجازی شدن تحصیل مشکلات زیادی را برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها ایجاد کرده است.
 
فرماندار شهرستان بویراحمد هم در این جلسه گفت: هر جایی که سخت گیری و کنترل وجود داشته باشد روند انتشار ویروس، کاهشی‌تر است.
 
مهدوی مطلق با اشاره به اینکه مدارس ابتدایی پیش دبستانی و مهد‌های کودک همچنان تعطیل هستند، گفت: ادارات برای بررسی واکسیناسیون و بیماری یابی کارکنان خود همکاری لازم را ندارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار نیز در این جلسه گفت: موضوعی که در ستاد ملی کرونا هم بیان می‌شود خود مراقبتی است، چرا که تاکنون راهکاری جز خود مراقبتی پیش بینی نشده است.
 
هاشمی مهر گفت: اولیای دانش آموزانی که مدارس آن‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود و کارمند هستند می‌توانند از دور کاری استفاده کنند.

او با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در وسایل حمل و نقل عمومی، گفت: متاسفانه در جلسات ستاد کرونا مسئولان حمل و نقل جاده‌ای و شهردار‌ها حضور پیدا نمی‌کنند.
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: شرایط فاصله گذاری و جداسازی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید با جدیت رعایت شود.
انتهای پیام س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.