سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:  خوزستان بالاترین تعداد مراجعه‌کنندگان موارد سرپایی کرونا را در کشور دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - حبیب حی‌بر در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا گفت:  بر اساس گزارشی که هفته گذشته از سوی وزارت بهداشت منتشر شد، خوزستان بالاترین تعداد مراجعه‌کنندگان موارد سرپایی را داشته و تعداد مراجعه‌کنندگان سرپایی در خوزستان قابل مقایسه با دیگر نقاط کشور نیست.

به گفته او میزان مراجعه‌کنندگان سرپایی خوزستان تقریبا ۲ برابر بیشتر از بالاترین آمار نمودار کشوری است.

 سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می‌گوید:  این آمار نشان‌دهنده بار مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خوزستان است. این میزان مراجعه در حالی است که ۱۲ درصد کادر درمان بیمار شده‌اند و به مرخصی استعلاجی رفته‌اند یا در حال رفتن به مرخصی استعلاجی هستند.

این مقام مسئول از ابتلای ۶۵۸ نفر از ۴ هزار و ۶۸۱ کادر پرستاری خوزستان به بیماری کووید – ۱۹ در هفته گذشته خبر داد.

 آقای حی بر گفت: با توجه به این شرایط، نسبت به وضعیت روز‌های آینده در این هفته نگران هستیم.

 سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می‌گوید: در هر هفته از بهمن ماه، تعداد بیماران سرپایی و بستری کرونا افزایش یافته است. هر هفته موارد فوت ناشی از کرونا نیز رو به افزایش بوده به گونه‌ای که در هفته چهارم بهمن‌ماه ۵۹ فوتی داشتیم.

این مقام مسئول گفت:  در هفته چهارم بهمن‌ماه ۶۶ بیمار اینتوبه داریم که احتمال فوت این بیماران بدحال وجود دارد. ما خود را در مقابل حتی یک مرگ مسئول می‌دانیم و همه تلاش‌مان برای این است که شرمنده مردم نشویم، اما با این وجود تعداد بیماران اینتوبه به صورت معناداری افزایش یافته است. البته این مساله نیز به دلیل شرایط خاص خوزستان مانند وجود بیماری‌های زمینه‌ای، آسیب‌های ناشی از جنگ، وجود جانبازان و آلودگی هوا بوده است.

به گفته آقای حی بر در حال حاضر ۶۳ درصد تخت‌های عادی و ۷۶.۵ درصد تخت‌های ICU اختصاص داده شده به بیماران مبتلا به کرونا اشغال هستند. این میزان اشغال تخت‌های ICU نباید ما را خوشحال کند، زیرا همه ICU‌های دانشگاهی اهواز پر هستند و درصد تخت‌های خالی نیز مربوط به شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز است.

 سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه گفت: همچنین ۷۷ درصد تخت‌های ICU و ۵۵ درصد تخت‌های عادی اختصاص داده شده به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان ابوذر اهواز اشغال هستند.

این مقام مسئول تعداد بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز  تا روز پنجشنبه را  ۶۰۶ نفر عنوان کرد  که ۴۰۷ نفر از این تعداد در بخش‌های عادی و ۱۹۹ نفر از این تعداد در بخش‌های ویژه بستری بوده‌اند.

او  از آمادگی لازم برای مواجهه با موج بدتر بیماری و ارائه خدمات مناسب خبر داد.

آقای حی بر کمبود تخت PICU، کمبود تجهیزات مصرفی محافظتی، کمبود نیروی درمانی پرستار به دلیل ابتلای بالای پرسنل به کرونا و کمبود ونتیلاتور را از جمله  مواردی عنوان کرد که نیاز به مداخله دارند.

 سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  گفت: با توجه به نگرانی از افزایش بیماران نیازمند ICU از استاندار درخواست کردیم در صورت امکان تعدادی ونتیلاتور در اختیار ما قرار بگیرد تا در صورت مواجه شدن با شرایط بد در این هفته، شرایط بهتر مدیریت شود.

این مقام مسئول  فوت یکی از مدافعان سلامت در پی ابتلا به کرونا در سن ۳۹ سالگی، خبر داد و گفت: متاسفانه اقبال عمومی نسبت به هشدار‌ها کاهش یافته است که باید آگاهی‌رسانی به جامعه افزایش یابد تا این موج نگرانی به جامعه منتقل شود.

هم اکنون ۱۴ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و هشت شهرستان زرد کرونایی هستند.  

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.