معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح آزادسازی مجموعه‌ها و اماکن ورزشی در تمام استان‌ها تا پایان سال تحصیلی اجرایی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - صادق ستاری فرد گفت: به دنبال عملیاتی کردن رویکرد مردمی سازی و مردم محوری طرح آزادسازی مجموعه‌ها و اماکن ورزشی هستیم و در این راستا، در گام اول از ۴ هزار اماکن ورزشی در کشور، تعداد هزار واحد از این اماکن را به صورت رایگان، در اختیار خانواده‌ها و فرزندانشان قرار داده ایم. ۱۵هزار کانون ورزشی داریم و با استفاده از ظرفیت آن ها، باید بتوانیم به ارتقای سلامت جسمی دانش‌آموزان کمک کنیم.

به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، در این راستا اماکن متعلق به آموزش و پرورش، در آخر هفته‌ها در اختیار خانواده‌ها است؛ بدین ترتیب در روز‌های پنجشنبه‌ها دختران دانش‌آموز و مادرانشان و در روز‌های جمعه پسران دانش‌آموز به همراه پدرانشان در این مجموعه‌ها حضور خواهند یافت.

او گفت: استفاده از این فضا‌ها در گام اول در ۱۰ استان اجرا می‌شود. اجرای این طرح از این هفته در تهران، البرز و آذربایجان شرقی آغاز شده و تا پایان سال تحصیلی در تمام استان‌ها اجرا خواهد شد. در فاز بعدی به سمت آزادسازی مدارس می‌رویم. مدرسه کانون تربیتی محله است و باید ارتباط خانواده با شبکه یادگیری و زیرساخت‌های ورزشی برقرار شود؛ پس برای تحقق عدالت ورزشی و ایجاد فرصت برای همه، ورزش و امر تربیت بدنی به صورت رایگان بر اساس اصل مهم قانون اساسی در اختیار است.

مشارکت خانواده‌ها در تعلیم و تربیت و فرآیند یاددهی- یادگیری مبتنی بر سند تحول مد نظر است؛ این طرح نیز با رویکرد خانواده، عدالت محوری و توسعه و تعمیم ورزش دنبال می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که اکنون مجموعه شهید چمران و شهید عراقی در خدمت خانواده‌ها هستند و امروز برای اولین هفته میزبان خانواده‌ها بوده اند.

او گفت: برای نیل به این مقصود از ظرفیت مدارس به خوبی بهره می‌بریم و به زودی دستورالعمل‌های لازم را ابلاغ خواهیم کرد.

اکنون ۳۳ هزار معلم ورزش و حدود ۳۱ هزار هنرآموز تربیت بدنی داریم که تامین اعتبارات مالی این طرح از طریق آموزش و پرورش، ظرفیت‌ها و نهاد‌های انقلابی و فرهنگی و خیرین است.

ستاری فرد گفت: در ۸ سال گذشته نرخ چاقی افرایش یافته است؛ اکنون به ازای هر ۴ دانش‌آموز یک دانش‌آموز اضافه وزن دارد بیش از ۶۵درصد مادران چاق هستند. باید این زنگ خطر را درک کنیم و با آزادسازی مجموعه‌های ورزشی به کاهش این امر کمک‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار