رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر اهواز گفت: علی‌رغم افزایش قیمت طلای جهانی و رسیدن آن به ۱۹۰۰دلار، روند قیمت طلا در ایران کاهشی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - عبدالرحمن ذهبی زاده  گفت:  هفته‌ای که گذشت، طلا متاثر از مطرح شدن توافق در برجام و بحث آزاد شدن پول‌های بلوکه کشور، نوسانات قیمتی زیادی را داشته است. با این وجود، در حال حاضر وضعیت خرید و فروش در بازار طلا همچون سابق، در رکود قرار دارد.

 او  دلیل کاهش قیمت طلا را جو روانی حاکم بر این بازار عنوان می‌کند و می‌گوید: قیمت تمام سکه از کانال ۱۲ میلیون تومان به ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ریزش داشته و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۱۷۸ هزار تومان کاهش یافته است.

علی رغم افزایش قیمت طلای جهانی و رسیدن آن به ۱۹۰۰ دلار، روند قیمت طلا در ایران کاهشی است.

 روند قیمت سکه در هفته گذشته افزایشی بود، اما در حال حاضر این روند کاهشی شده است.

به گفته این مقام مسئول  با توجه به شرایط حاکم بر بازار طلا و بحث برجام، نمی‌توان فعلا پیش‌بینی‌ای برای قیمت طلا داشت و باید منتظر وضعیت در آینده ماند، اما اگر توافق در برجام حاصل شود و پول‌های بلوکه ایران آزاد شود، قیمت طلا کاهشی خواهد شد.

آقای ذهبی زاده گفت:  با توجه به اینکه مالیات اجرت و سود فروش طلا از خریدار اخذ می‌شود این موضوع در خرید و فروش طلا بی تاثیر نبوده است، اما همچنان بازار طلا رونق چندانی ندارد.

 فاصله قیمت سکه امامی و سکه طرح قدیم در بازار کم شده و اکنون تفاوت ۱۰۰ هزار تومانی دارند. در حال حاضر قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و ربع سکه ۳ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.