صدرنشینی اپل در بازار تلفن همراه چین

شرکت اپل پس از تحریم هوآوی توسط آمریکا توانست صدر جدول فروش گوشی همراه در چین را از آن خود کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - طبق گزارش آکادمی اطلاعات و ارتباطات چین، قیمت محصولات اپل در مقایسه با ژانویه سال قبل از ۳۹ میلیون به کمتر از ۳۲.۷ میلیون کاهش یافت.

به گزارش سایت العین؛ در سه‌ ماهه آخر سال گذشته، اپل رهبری تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند در چین را دوباره به دست آورد. این شرکت پس از تحریم هوآوی توانست صدر فهرست فروش در چین را از آن خود کند. به همین دلیل اپل بزرگترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند در این کشور  از نظر فروش شد.

سال گذشته اپل در جایگاه چهارم فروش گوشی‌های هوشمند با سهم ۱۶ درصد، پس از برند‌های چینی از جمله هوآوی در فهرست فروش کشور چین  قرار گرفت. بر اساس گزارش کانترپوینت که تعداد دستگاه‌های فروخته شده را مشخص نکرده، برای اولین بار در سال ۲۰۱۵، اپل در چین پیشتاز شد.

رقابت اپل و هواوی

هوآوی سال‌هاست که در مرکز رقابت چین و آمریکا، در پس‌زمینه جنگ تجاری و فناوری بین دو قدرت پیشرو جهانی قرار داشته است. در سال ۲۰۱۹، واشنگتن هوآوی را در لیست سیاه خود قرار داد تا از دستیابی آن به فناوری‌های ضروری آمریکا  برای محصولات خود جلوگیری کند و دولت جو بایدن این محدودیت‌ها را حفظ کرده است. طبق مطالعه انجام شده توسط وب سایت آماری Canalys، آیفون در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ در رتبه اول فروش گوشی‌های هوشمند و سامسونگ در رتبه دوم، سپس برند چینی شیائومی با ۱۲ درصد فروش در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در رتبه سوم و پس از آن Oppo با ۹ درصد و سپس Vivo با ۸ درصد قرار گرفت. چیزی که به اپل در رسیدن به این درصد در پایان سال گذشته کمک کرد، عرضه آیفون ۱۳ جدید با قیمت‌های تخفیف‌دار در بازار چین بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: گوشی اپل ، شرکت اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار